صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۱۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

گروه سلامت: در جریان دیدار وزیر بهداشت با آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، ایشان بر نقش جامعه پزشکی بر کاهش آلام مردم و ادامه اجرای طرح تحول سلامت تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر خود به استان خراسان رضوی، دیروز، 8 مرداد در بیت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی حضور یافت و با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار با اشاره به سفر اخیر خود به شهرستان نیشابور، اظهار کرد: در نیشابور به ازای هر هزار نفر 0.6 تخت وجود دارد در حالی که این شاخص به طور متوسط در کشور 1.6 است و حدود 500 تخت کمبود دارد و این شهرستان با جمعیت 600 هزار نفری، فقط 340 تخت بیمارستانی دارد که در این سفر از مراحل ساخت بیمارستان جدید نیشابور بازدید شد.

قاضی‌زاده هاشمی ضمن تقدیر از مسئولان دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دلیل اقدامات بسیار موثر در جهت نوسازی و بازسازی تخت‌ها و بخش‌های بیمارستانی و راه‌اندازی اتاق‌های زایمان، گفت: وضعیت اقتصادی نیشابور در بین شهرستان‌های استان خراسان رضوی مناسب است و ماندگاری مردم نیز در روستاها بیشتر از سایر نقاط کشور است.

وزیر بهداشت همچنین گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح تحول سلامت در کشور و چالش‌های پیش روی آن، میزان موالید، وضعیت کمبود زیرساخت‌ها و تخت‌های بیمارستانی در کشور ارائه داد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و تاکید بر نقش جامعه پزشکی در کاهش درد و آلام جامعه، برای ادامه اجرای طرح تحول سلامت آرزوی موفقیت کرد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان این دیدار، لوح نفیسی را به رسم یادبود به وزیر بهداشت اهدا کرد.