صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۱۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
مخبردزفولی تصریح کرد:

گروه جامعه: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از موفقیت‌های فرهنگی که پس از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق شده است را تبدیل روحیه حافظه پروری به تفکر و نوآوری ارزیابی کرد.

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع اصلی و مهم‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است گفت: اجرای سند با سختی و دشواری روبرو است اما اگر همگان برای تحقق این مهم دست به کار شوند شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

وی با اشاره به تصویب دو زیر نظام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شامل برنامه درسی ملی و فضاهای آموزشی اظهار کرد: زیر نظام‌های مرتبط با معلم، مدرسه، مدیریت و ... نیز در حال بررسی و تدوین است.

مخبردزفولی مطالبه موجود از وزارت آموزش و پرورش را تبلور و اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا افق 1404 برشمرد و گفت: تا سال 1404 باید خروجی برنامه‌های آموزش و پرورش بر اساس مفاد سند تحول باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از موفقیت‌های فرهنگی که پس از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق شده است را تبدیل روحیه حافظه‌پروری به تفکر و نوآوری ارزیابی و عنوان کرد: در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است اما هنوز با حد مطلوب فاصله داریم.

وی در پایان یادآور شد: تبدیل ذهن آشفته انبار شده از محفوظات به ذهن نوآور و خلاق که بستری برای تفکر باشد و بتواند به ارائه خدمات به جامعه بپردازد از دستاوردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شود.