صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۳۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کاشفی‌خوانساری:

گروه ادب: یک نویسنده کودک و نوجوان با بیان اینکه شأن ائمه معصومین(ع) ناشی از شهادت آنها نیست، بلکه مظلومیت آنها ناشی از ناشناخته ماندن معارف و فضائل اهل بیت(ع) است.

سیدعلی کاشفی‌خوانساری، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره مؤلفه‌های نگارش کتاب با موضوعات دینی و چگونگی انعکاس شهادت اهل بیت(ع) برای گروه سنی کودک و نوجوان گفت: شأن ائمه معصومین(ع) و جایگاهشان ناشی از شهادت آنها نیست و جایگاه و موقعیت آنها در نظام هستی و اعتباری که نزد آفریدگار هستی دارند و نقشی که برای جمیع مخلوقات در نظام هستی ایفا می‌کنند، فراتر از این است که ارزش آنها را فقط در موضوع شهادت آنها منحصر کنیم.
وی افزود: اگر مظلومیت ائمه معصومین(ع) بیان می‌شود، این مظلومیت ناشی از کشته شدن آنها به ناحق یا تحمل زندان و اتفاقاتی از این دست نیست، بلکه مظلومیت اصلی ائمه معصومین(ع) ناشی از شناخته نشدن معارف، دانش و فضائل آنهاست و اینکه جامعه و تمدن بشری چه در زمان حیات ظاهری و چه پس از آن، آن طور که شایسته بوده برای نجات خود از حکمت و معرفت معصومین(ع) بهره نبرده‌ است.
کاشفی‌خوانساری در ادامه گفت: دیدگاهی که تعظیم و بزرگداشت معصومین(ع) را منوط به هر چه پر آب و تاب‌دارتر بیان کردن بی‌حرمتی‌ها نسبت به ایشان و مصائب آنها می‌داند و در این راه از زیر پا گذاشتن حرمت ائمه معصومین(ع) و آمیختن خیال با واقعیت هراسی ندارد، دیدگاهی سطحی و نازل است.
این نویسنده تصریح کرد: اگر ما در پی نکوداشت و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) هستیم، باید توجه و تلاش خود را بر اشاعه جهان‌بینی و سبک زندگی و صفات ائمه(ع) متمرکز کنیم، نه اینکه در هر چه بیشتر مظلوم و درمانده نشان دادن آنها بکوشیم.
مشاور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تأکید بر پرهیز از تفرقه‌افکنی میان مسلمانان بیان کرد: با توجه به فضای عمومی جهانی و تلاش گسترده دشمنان اهل بیت(ع) برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان باید به هوش باشیم و بی‌دلیل بهانه‌های واهی به دست دشمنان ندهیم و دل دشمنان اهل بیت(ع) را شاد و خاطر عزیز معصومین(ع) را مکدر نکنیم.
وی در ادامه یادآور شد: گفتارهایی همانند آنچه که اخیراً درباره برخی کتاب‌های دینی بیان می‌شود، هر چند که از سر دلسوزی و محبت باشد، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و بهتر است با بینش و بصیرت کافی و ترویج معارف حقه اهل بیت(ع) مدافع و شیعه واقعی ایشان باشیم.