صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۸۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
مسیب‌زاده خبر داد:

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیرو جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری، محافل صرف استماع قرآن در سال تحصیلی 96-95 در تمامی مدارس سراسر کشور برپا می‌شود.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: طرح جدیدی طی سال جدید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص برپایی جلساتی صرف استماع قرآن، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وی ادامه داد: طرح محوری در وزارت آموزش و پرورش از ابتدای سال تحصیلی 96-95 انجام می‌دهیم که دستورالعمل‌هایش آماده شده است و در حال توزیع میان استان‌ها و مناطق کشور است که محافل استماع قرآن را پیرو فرمایشات معظم له راه‌اندازی کنیم و شاهد نشر هر چه بیشتر احکام قرآن و نماز بین دانش‌آموزان باشیم.
مسیب‌زاده در خصوص جزئیات این طرح عنوان کرد: اینها محافل مستقلی است که صرف تلاوت قرآن به همراه شنیدن آن توسط دانش‌آموزان انجام می‌گیرد.
وی تصریح کرد: برای اجرای این محافل هم از دانش‌آموزان برگزیده، اساتید و معلمان قرآنی آموزش و پرورش و هم از قراء و حفاظ سراسر کشور ملی، بین‌المللی و استانی بهره‌مند می‌شویم.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش این طرح به صورت درازمدت یکساله پیش‌بینی شده است، بیان کرد: طرح استماع قرآن، طرح فراگیری است که به تبع آن 32 استانی که داریم 32 محفل در طول سال برگزار می‌کنند. 720 منطقه آموزش و پرورش داریم که آنها هم هر کدام یکبار این محفل را برگزار می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه محافل فوق در تمام مقاطع تحصیلی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین در مدارس کشور که نزدیک به 105 هزار مدرسه است ان‌شاءالله محافل انس با قرآن که از قبل نیز بوده است با هدف استماع قرآن مجددا برگزار می‌شود که بتوانیم فضای کشور را فضای قرآنی کنیم.