صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۳۳۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
جعفری تشریح کرد:

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اینکه پنجمین همایش کارشناسان و معاونان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در مازندران بعدازظهر امروز به کار خود پایان داده است، به تشریح گزارشی از دو روز برگزاری این همایش پرداخت.

مهدی جعفری، مدیر روابط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اظهار کرد: پنجمین همایش کارشناسان و معاونان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فریدونکنار با حضور معاون قرآنی وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد و  همچنین در این همایش تمام مدیران کل ستادی نیز حضور داشتند.
وی افزود: در روز ابتدایی این همایش دو روزه که روز گذشته آغاز شد فرماندار و امام جمعه شهرستان فریدونکنار به بیان سخنانی پرداختند. در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد بر اهمیت بحث فهم قرآن کریم تأکید کرد و از حاضران در این همایش خواست تا با استفاده از ابزار هنر در توسعه فهم قرآن کریم در بین عموم تلاش کنند.
در روز اول دو نشست برگزار شد، در نشست اول که به صورت کارگاهی برگزار شد، در مورد فعالیت‌های اداره‌کل آموزش و توسعه مشارکت‌ها توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، توضیحاتی ارائه شد. در این کارگاه موضوعاتی همچون تشریح برنامه‌های اجرایی در خصوص نهضت فهم قرآن کریم، نقد و بررسی آزمون‌های ادوار گذشته آزمون سراسری قرآن و عترت و نیز ارائه گزارش از پانزدهمین دوره این آزمون تشریح شد.
مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اینکه بحث و بررسی آخرین وضعیت صدور مجوز و نظارت بر مؤسسات از دیگر آیتم‌ها کارگاه روز اول بود، بیان کرد: در ادامه این کارگاه بحث پرسش و پاسخ مطرح شد و پس از آن هر کدام از کارشناسان نقطه نظرات خود را در مورد مباحث مطرح شده بیان کردند.
جعفری همچنین اظهار کرد: در روز اول این همایش دو مهمان ویژه نیز که مدیر‌کل ستادی بودند نیز حضور داشتند که به سؤالات کارشناسان در زمینه‌های مختلف از جمله ساختارها و ... پاسخ دادند.
وی خاطرنشان کرد: در روز دوم این همایش نیز کارگروه اقدام به برگزاری برنامه کردند. اولین کارگروه مربوط به اداره‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآنی وزارت ارشاد بود که در آن در زمینه آسیب‌شناسی جشنواره‌ها و مسابقات قرآن بحث شد. همچنین در مورد نحوه برگزاری هفته‌های قرآنی و جشن رمضان نیز ارزیابی‌هایی صورت گرفت.
مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در این روز برگزار شد برپایی کارگاهی مربوط به فعالیت‌های اداره‌کل ارتباطات و اطلاع‌رسانی را داشتیم که با حضور مدیرکل این اداره برگزار شد. در این بخش نیز در زمینه سامانه جامع قرآنیان و نیز نحوه ارتباط با سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر بحث و تبادلنظر شد.
جعفری اظهار کرد: سومین کارگاه این روز نیز که با حضور محمدمهدی عزیززاده، سرپرست دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی برگزار شد، در مورد سند راهبردی فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و نیز فعالیت‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ... را تشریح کرد. یکی از چالشی‌ترین کارگاه‌ها همین کارگاه بود چراکه کارشناسان این حوزه دغدغه‌های جدی داشتند و سؤالات زیادی در این زمینه نیز داشتند.
وی در ادامه گفت: یکی از آیتم‌هایی که بعد از جمع‌بندی مورد ارزیابی قرار گرفت این بود که این جلسات به طور متداول برگزار شود تا کارشناسان بیشتر با هم در تعامل باشند. همچنین در مورد اینکه استان‌های همجوار در قالب کارگروه‌های فعالیت‌ها را مدیریت کنند نیز بحث شد. از دیگر مصوبات این جلسه که مورد توافق همه کارشناسان و اعضای جلسه بود بحث آزمون سراسری قرآن و عترت بود. امسال آزمون با تغییرات جدی برگزار می‌شود و همین موضوع بار مسئولیت دوستان را در استان‌ها بیشتر می‌کند.
مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: در نهایت نیز از حاضران نظرسنجی صورت گرفت و با توجه به دو روز بودن همایش و اینکه تعدادی از مباحث باقی مانده بود شاهد رضایت‌مندی حداکثری کارشناسان در مورد نحوه برگزاری، مدیریت اجرا و برنامه‌های مطرح شده در این همایش بودیم. در پایان نیز گواهینامه حضور در همایش برای کارشناسان صادر شد.
جعفری در پایان با اشاره به اینکه این همایش بعدازظهر امروز، ششم مهرماه به کار خود پایان داد،‌ خاطرنشان کرد: این همایش به صورت سالانه برگزار می‌شود اما با توجه به درخواست مطرح شده قرار شد تا در قالب کارگروه‌های کوچک‌تر استان‌ها با همجوار با هم نشست‌هایی را برگزار کنند. استان‌ها را به شش منطقه تقسیم کردیم تا هر منطقه نشست‌هایی از این دست را برگزار کنند.