صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۳۷۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

گروه اجتماعی: 300 گردشگر خارجی از 16 کشور دنیا در مراسم نخل‌برداری روزعاشورا حسینیه سفید اشکذر و شهرستان‌های تفت و مهریز شرکت کردند.

سیدحسن حسینی، مسول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد اظهار کرد: نزدیک به 300 گردشگر خارجی از 16 کشور دنیا در مراسم نخل برداری روزعاشورا حسینیه سفید اشکذر و شهرستان‌های تفت و مهریز شرکت کردند.
وی افزود: این حرکت فرهنگی که با همکاری سازمان میراث فرهنگی، انجمن راهنمایان تور، سازمان اتوبوسرانی و کمیته گردشگری معنوی و مذهبی میراث فرهنگی که از امسال با پیگیری معاونت میراث ایجاد شده برگزار شد، مورد توجه گردشگران قرار گرفت.
حسینی ادامه داد: همچنین حضور کارشناسان حوزه مسلط به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی و چینی به منظور پاسخ دادن به سوالات و شبهات گردشگران از برنامه‌های امسال بود.
وی از وجود بعضی از آسیب‌ها همچون ذبح احشام در عزاداری‌ها و در فضای عمومی انتقاد کرد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور روسای هیئت‌های مذهبی یزد برگزار شد این موضوع مطرح شد که جمع شدن این مشکلات نیاز به همکاری همه مردم و دستگاه‌ها دارد.