صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۰۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

گروه بین‌الملل: روز درهای باز مساجد دیروز، 2 آبان ماه، در مساجد منطقه «اورنج کانتی» در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «OCRegister»، روز درهای باز مساجد با هدف ایجاد فرصتی برای آشنایی بیشتر با همسایگان مسلمان و دریافت اطلاعات درست در مورد حقایق دین اسلام برگزار شد.

روز درهای باز مساجد اولین بار از سوی شورای اسلامی کالیفرنیای جنوبی؛ اتحادیه مساجد و سازمان‌های اسلامی این ایالت، برگزار شد تا فرصتی باشد برای پیروان ادیان مختلف تا اسلام و فرهنگ اسلامی را بهتر بشناسند.

در چهاردهمین سالگرد برگزاری اولین برنامه درهای باز مسجد از سوی شورای اسلامی کالیفرنیای جنوبی، 26 مسجد در اورنج کانتی دیروز درهای خود را به روی مردم گشودند.

هم‌زمان حدود 500 مسجد در دیگر ایالت‌های آمریکا نیز با برگزاری این برنامه میزبان غیرمسلمانانی شدند که خواستار آشنایی بیشتر با اسلام و مسلمانان بودند.

تور بازدید از مساجد، پذیرایی از میهمانان، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی و جلسات پرسش و پاسخ برای شناخت بیشتر مسلمانان و اسلام از جمله برنامه‌هایی است که معمولاً در روز درهای باز این مساجد برگزار می‌شود.

مسجد و مرکز اسلامی اورنج کانتی نیز یکی از این مراکز بود که دیروز درهای خود را به روی مسلمانان گشود و با برگزاری تور بازدید از مسجد و جلسه پرسش و پاسخ به سؤالات همسایگان در مورد اسلام و مسلمانان پاسخ داد.

البته درهای این مسجد هیچ‌گاه به روی غیرمسلمانان بسته نیست و مسئولان آن آخر هر ماه، برنامه روز درهای باز مساجد را برگزار می‌کنند و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از مسجد و یا صحبت کردن به مسئولان مسجد و مردم به آنجا بروند.

با این حال این مسجد دیروز هم‌رمان با دیگر مساجد میزبان برنامه روز درهای باز مسجد برای زدودن تصورات نادرست در مورد اسلام و مسلمانان شد.

بنابر آمارهای منتشر شده تعداد مساجد آمریکا در سال 2010، با رشد 74 درصدی نسبت به سال 2000، به بیش از دو هزار باب رسید.