صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۰۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
حبیب‌الله بهمنی:

گروه هنر: کارگردان سینما با بیان اینکه جریان‌سازی فرهنگی و انقلابی در جامعه مهم‌ترین شرط برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: صالحی‌امیری فردی آگاه و علمی در حوزه مسائل فرهنگی است و امیدوارم با وجود فرصتی کمی که در اختیار دارد بتواند مبلغ ارزش‌های انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر باشد.

حبیب‌الله بهمنی، کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با بیان اینکه در زمانی چند ماهه نمی‌توان اقدام آنچنان اساسی در عالم هنر انجام داد اظهار کرد: سیدرضا صالحی‌امیری از سوی رئیس‌جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی جهت تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شده اما نمی‌توان درباره تاثیرات این انتخاب در حوزه هنر، آنچنان اظهارنظر قطعی کرد چون از عمر این دولت تنها چند ماه باقی مانده است؛ با این توضیح تنها اظهارنظرمان معطوف به رسالت وزیر فرهنگ می‌شود و به دولت خاصی ارتباط ندارد.

وی افزود: وزیر فرهنگ باید بتواند با تکیه بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاعه‌دهنده مفاهیم مورد نظر در تمامی بخش‌های فرهنگ و هنر باشد، در صورتی‌که برخی مواقع این تصور به وجود می‌آید، یک وزیر تنها باید وزارتخانه را به لحاظ اقتصادی اداره کند این کار امری دشوار نیست چون از عهده هر فردی بر می‌آید، اما اینکه بتواند جریان‌سازی فرهنگی و انقلابی در جامعه به وجود آورد، مهم‌ترین شرطی است که برای وزیر ارشاد نیاز است.

لزوم بهره‌گیری از فرصت‌ها
این کارگردان با بیان اینکه در دوره وزارت علی جنتی فرصت‌سوزی رخ داده، اظهار کرد: متاسفم بگویم در حوزه هنر، اقدامات آنچنان خوبی را در دوره وزارت علی جنتی شاهد نبودیم البته نباید کتمان کرد که در بحث‌های اقتصادی ما به رونق‌های دست یافتیم اما در حوزه تبلیغی نتوانستیم آن‌گونه که انتظار می‌رفت مبلغ ارزش‌ها باشیم.

کارگردان فیلم «سیب و سلما» در پاسخ به این سوال که تا چه حد با وزیر پیشنهادی دولت آشناست، اظهار کرد: آشنایی مستقیم با وزیر پیشنهادی ارشاد ندارم، چون زمانی که وی در وزارت ارشاد مسئولیت داشت حوزه کاریشان آنچنان به سینما مربوط نمی‌شد، اما همین اندازه می‌دانم وی فردی اگاه و علمی در حوزه مسائل فرهنگی است برای همین امیدوارم با وجود فرصتی کمتری که در اختیار دارند بتواند مبلغ ارزش‌های انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر باشد.

لزوم نگاه آرمان‌خواهانه انقلابی
بهمنی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: وزارت فرهنگ یک مسئولیت بسیار سنگین در جمهوری اسلامی است، چون سیاست‌های فرهنگی کل کشور در آن تبیین می‌شود، بنابراین تنها داشتن سواد علمی در این حوزه کفایت نمی‌کند، بلکه می‌بایست با این دغدغه، پست وزارت را عهده‌دار شد که آرمان‌های انقلاب اسلامی در آن تبلیغ شود. در ضمن جهت‌گیری و نگاه آرمان‌خواهانه انقلابی، ضرورت دیگری برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی در پایان تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک اتفاق سیاسی، اقتصادی و نظامی نبود، بلکه شاخصه‌ اصلیش، بُعد فرهنگی آن است. این ویژگی نشان از اهمیت حوزه فرهنگ در کشور ما دارد، بنابراین کسی که می‌خواهد در این حوزه سکان‌دار باشد باید نسبت به دیگران تعلق خاطر بیشتری در حوزه ترویج آموزه‌های انقلاب داشته باشد.