صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۲۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
مسجدجامعی بیان کرد:

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی دستاوردهای استاد محمدتقی مروت برای حوزه قرآنی کشورمان، گفت: کسب رتبه در مسابقات قرآن مالزی توسط ایشان باعث شد تا فعالیت‌های قرآنی ایران در عرصه بین‌المللی شناخته شود.

احمد مسجدجامعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه مرحوم استاد محمدتقی مروت، سال‌هایی که در ایران فعال بودند و پس از جایزه‌ای که در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در سال 1352 هجری شمسی به دست آوردند، شناخته شده‌اند، گفت: آن زمان من بچه مدرسه‌ای بودم و مشغول جمع‌آوری نوار کاست قرائت‌ها و گوش دادن به آنها بودم که با استاد محمدتقی مروت آشنا شدم.
وی با تأکید بر اینکه کسب رتبه توسط استاد مروت در مسابقات قرآن مالزی، موج بسیار خوبی را در آن سال‌ها ایجاد کرد، افزود: با توجه به اینکه، اولین ایرانی و شیعه‌ای بود که در سطح بین الملل شناخته شده بود.
مسجدجامعی تصریح کرد: همین موضوع زمینه را فراهم کرد تا مراودات قاریان ایرانی و مصری بیشتر شود، البته شرایط بسیار سختی نیز برای فعالیت‌های قرآنی وجود داشت، اینگونه نبود که امکانات فراوانی داشته باشند. قاریان مصری نیز که وارد ایران می‌شدند، بیشتر به دعوت قاریان و مردم مثل استاد مروت بودند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بنابر این جلسات در خانه‌های بزرگ برگزار می شد و قاریان مصری نیز با زندگی و سبک زندگی ایرانی آشنا شدند و علاقه‌ها و الفت‌ها بیشتر شد، همین موضوع هم باعث شد تا با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیشتر آشنا شوند و برخی رفتارها باعث ابراز علاقه قاریان مکتب مصر با اهل بیت(ع) شد.
وی خاطرنشان کرد: استاد محمدتقی مروت شخصیتی بود که به لحاظ معرفتی پایبند به مکتب اهل بیت(ع) و قرآن بود، عمری را تلاش کرد و به سلامت زندگی کرد و منشاء آثار فراوانی بود، به چندین زبان مسلط بود و همیشه در تکاپوی آموزش قرآن کریم بود.
مسجدجامعی در بخش دیگری از این گفت وگو با تأکید بر اینکه آموزش قرآن در کشور در دهه های اخیر را باید مدیون شاگردان ممتاز استاد مروت دانست، اذعان کرد: در بحث قرائت به خاطر قرائت های نوین و ارتباطی که توانست با جامعه بین الملل برقرار کند و نیز آموزشی که به شاگردان ممتاز خود داد، باعث شد تا نقش بسیار اثرگذار این استاد مسلم قرآنی در امر فعالیت های قرآنی کشور بر هیچ کسی پوشیده نباشد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شاگردان استاد مروت در حال حاضر نیز حرف اول را در بحث آموزش قرآن کریم در کشور می زنند، گفت: همه اینها برخی از دستاوردهای این استاد قرآنی در طول سال ها عمر با برکتشان بود و مطمئناً دستاوردهای ایشان برای عرصه قرآنی بسیار بیشتر از اینها بوده است که نیاز با فرصت‌های بیشتری برای بازگو کردن دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
جناب مسجدجامعى ، در زمان وزارتتان چه فعاليت قرانى داشتيد و در باره مسأله بازگشت استاد به وطن چه كرديد كه حال بعد از فوت ايشان همه مملكت را شاگرد ايشان مى دانيد . اصلا شما چند تن از اساتيد و قاريان كشور را مى شناسيد كه اينطور با صلابت سخن مى گوييد ؟