صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۲۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

گروه بین‌الملل: سمینار «دعا و نیایش از دیدگاه قرآن» با حضور مسئولین مراکز فرهنگی و قرآنی، اساتید فعال علوم قرآنی و خانواده‌های آنان در دفتر مرکزی شورای عالی قرآنی افغانستان، برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم با تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود دینی آغاز شد و با ارائه مقالات ادامه یافت.
سپس ابوالحسین یاسر، وزیر مشاور پشتیبانی نیروهای دفاعی و امنیتی ریاست جمهوری در سخنرانی خود جایگاه قرآن در جامعه را تبیین کرد.
وی با بیان اینكه قرآن در دل‌های تمامی مسلمانان جای دارد، گفت: جوانان ما باید بیش از این با قرآن و آیه‌های آن مأنوس باشند و شرح و تفسیر و ترجمه آن را بدانند و آوای ملکوتی آن را با گوش جان بخوانند و بشنوند.
یاسر افزود: برنامه‌های شورای عالی قرآنی افغانستان بسیار پر بار و سازنده هستند. این شورا ظرفیت اینكه جامعه و جوانان را به سوی قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) سوق دهد، دارد.
در ادامه حجت‌الاسلام حسن‌زاده، رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان در رابطه با نقش دعا و نیایش از دیدگاه آیات و روایات مطالبی بیان كرد.
وی گفت: دعا و نیایش در زندگی ما مسلمانان نقش بسیار عمده دارد و از طریق عبادت و دعاست که انسان سعادتمند و پیامبران الهی به درجات عالی رسیده‌اند.
حسن‌زاده افزود: ما به عنوان یک انسان آزاده، باید عزت و سرافرازی خود را از طریق عبادت و پرستش خدای متعال به دست آوریم.
وی ادامه داد: شما جوانان و مردم با دعا و نیایش و روی‌آوردن به قرآن مجید می‌توانید از مرزهای عقیده و ایمان محافظت كرده و از گناه و آلودگی ظاهری خود را پاک كنید.
رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در روایتی از امام رضا(ع) داریم كه ذكر تسبیح با تربت امام حسین(ع)، برابر با شش هزار ثواب است و این ذکر، شش هزار گناه را محو می‌کند و انسان را به شش هزار درجه بالا می‌برد.
حسن‌زاده در پایان سخنانش تأکید کرد: در قرآن آمده که با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد و درباره فلسفه نماز نیز خداوند سبحان فرموده كه اقامه نماز برای یاد خدا صورت می‌گیرد. بنابراین خواندن نماز، راهی برای رسیدن به آرامش دل است.