صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۵۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

گروه بین‌الملل: دانشگاه «هایدلبرگ» و دانشکده روانشناسی آن در آلمان برای هفتمین سال پیاپی میزبان نمایشگاه و هفته‌ای با موضوع اسلام هستند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در برلین، هفته اسلام با هدف دیالوگ میان دین‌های مسیحیت و اسلام توسط انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه هایدلبرگ از 19 آبان‌ماه آغاز شده است و تا 28 آبان ادامه دارد.
در این هفته کارشناسان در حوزه‌ ادیان و خبرنگاران در قالب سمینارهای متعدد به موضوع سلام در آلمان و شناخت آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دین‌های جهان می‌پردازند.  
در سلسله نشست‌هایی که با شعار «ما جوانان مسلمان وظیفه داریم دین خود را به جامعه معرفی کنیم» در دانشگاه و مؤسسه روانشناسی وابسته دانشگاه هایدلبرگ برگزار می‌شود، دانشجویان و اقشار مختلف به بحث و تبادل نظر پیرامون اسلام و جایگاه آن در جامعه آلمان می‌پردازند.
این نشست‌ها دانشجویان را با اسلام به عنوان دینی الهی آشنا می‌کند تا آنها با شناخت بهتر و عمیق‌تر از ابعاد آن، گامی را در جهت همگرایی بهتر در جامعه بردارند.
چالش‌های مشترک مسلمانان و ادیان دیگر، اقدامات کمتر شنیده‌شده از مسلمانان در جامعه، هفت درس زناشویی از قرآن، اسلام و سیستم بانکداری اسلامی و همچنین وظایف و نقش‌های مرد مسلمان در اسلام موضوع نشست‌های هفته اسلام در دانشگاه هایدلبرگ است.
برنامه هفته اسلام تاکنون 7 سال است که از سوی انجمن دانشجویان مسلمان در این دانشگاه برگزار می‌شود و هرساله با بهره‌گیری از کارشناسان خبره سعی دارد اسلام واقعی را به قشر جوان آلمانی معرفی کند.