صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۸۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

گروه جهاد و حماسه: همسر شهید مسعود علی‌محمدی گزارش اجمالی از فعالیت‌های «گروه مردم‌نهاد شهدای ترور» بیان کرد.

منصوره کرمی، همسر شهید مسعود علی‌محمدی و از اعضای هیئت مدیره «گروه مردم‌نهاد شهدای ترور» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص فعالیت‌های این گروه گفت: این گروه فعالیتش را از سال 85 به صورت غیررسمی و به صورت رسمی از سال 86 و پس از ثبت در وزارت کشور آغاز کرده است.
وی ادامه داد: عده‌ای از خانواده‌های شهدای ترور براساس تشکیل این گروه مردم نهاد گردهم جمع شده‌اند و آن را تأسیس کردند و اکثریتشان شامل خانواده‌هایی هستند که عزیزانشان توسط منافقین به شهادت رسیده‌اند.
کرمی با اشاره به تعداد اعضای این گروه، بیان کرد: 850 خانواده شهید ترور داریم که تاکنون به عضویت این گروه درآمده‌اند و توانسته‌ایم ارتباط‌گیری خوبی میان خانواده‌ها داشته باشیم.
همسر شهید مسعود علی‌محمدی افزود: خوشبختانه با رفت و آمدهایی که به سازمان ملل داشتیم توانستیم مقام مشورتی این سازمان را دریافت کنیم. سالی دوبار این گروه به آنجا می‌رود و بیانیه‌ها و دیدارهایی با مقامات سایر کشورها و یا سایر گروه‌های مردمی کشورها در حوزه فعالیت‌های خودمان داشته‌ایم و تفاهم‌نامه‌هایی نیز منعقد کرده‌ایم.
وی با اشاره به حضور در برنامه‌های گروه‌های مشابه این گروه در سایر کشورها، عنوان کرد: این گروه به صورت هیئت مدیره‌ای و متشکل از هفت نفر اداره می‌شود البته زمان انتخابات هیئت مدیره جدید نزدیک است.
کرمی در خصوص فعالیت‌ این گروه گفت: توضیح در خصوص صدمات وارده از شهادت عزیزان به این خانواده‌ها و عدم جلوگیری از اتفاقات اینگونه از جمله حوزه فعالیت ما است که از جمله داعش مولود این کار است.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برنامه‌های قرآنی شهید مسعود علی‌محمدی، اضافه کرد: وی غیر ممکن بود مطالعه‌شان و یا سایر کارهایشان را با قرآن آغاز نکنند و خاطرم هست که یکی از توصیه‌هایشان به من این بود که اگر هر کاری را برای خدا انجام دهی هم احساس خوشایندی خواهی داشت و هم اینکه توقعت از دیگران بالا نمی‌رود و انتظار جبران زحماتت را از دیگران نداری و اگر کاری را برای خدا انجام دهی حال خوشی بهت دست می‌دهد که خود این شهید همیشه حال خوشی داشت.