صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۲۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: همه ما باید به این اعتقاد قلبی برسیم که کارهای قرآنی و معرفتی، اصلی ترین کار ماست و دیگر کارها، مقدمه ای است که این کار اصلی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شفقنا نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار اعضای ستاد مسابقات قرآنی مدهامتان در سالن محراب حرم مطهر گفت: ترویج مفاهیم قرآن کریم در میان انسان ها، اهمیت زیادی دارد؛ خداوند اینگونه قرار داده که انسان قلب خود را بر روی مفاهیم و آموزه های شیطانی ببندد و آن را برای فراگیری مفاهیم قرآنی آماده سازد.
او افزود: انسان باید قلب خود را در مقابل قرآن باز کند تا به وسیله آن به خداوند تقرب پیدا کند؛ البته در فضای مجازی امروزی، این مسئله برعکس شده و افراد به گونه ای می شوند که دل های خود را بر روی مفاهیم ضاله و شیطانی گسترانده اند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام با بیان این که تأثیرگذاری بر روی قلوب انسان ها، نیازمند کار مستمر و انتخاب شیوه ای درست و به صورت آرام آرام است، گفت: قلب ها به مرور زمان، به دلیل دوری از خدا و ارتکاب گناهان سخت می شوند که برای نرم شدن آن ها نیز باید به دنبال تأثیرگذاری آرام آرام و اندک اندک باشیم.
او در ادامه کارهای قرآنی و معرفتی را ضروری ترین کارها عنوان کرد و گفت: همه ما باید به این اعتقاد قلبی برسیم که کارهای قرآنی و معرفتی، اصلی ترین کار ماست و دیگر کارها، مقدمه ای ایست که این کار اصلی انجام شود.
سعیدی با بیان این که باید این فکر را در میان مردم نیز ترویج دهیم، گفت: در چنین شرایطی دولت، خیران و مردم با دیدی درست نسبت به فعالیت های فرهنگی و دینی عمل می کنند که این مسئله موجب تأثیرگذاری بیشتر آموزه های دینی درجامعه می شود.
او خاطرنشان کرد: در فعالیت های قرآنی نباید به این سمت حرکت شود که کودکان و جوانان را چنان در حفظ، قرائت و تجوید متمرکز کنیم که نسبت به مفاهیم قرآن که هدف اصلی از کارهای قرآنی است، غافل شوند. قرآن آموزان باید بدانند که علومی مانند قرائت، تجوید، حفظ و…، همگی مقدمه ای است که به مفاهیم ناب قرآنی دست یابند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام درباره تأکید رهبری بر تربیت حافظان قرآن کریم گفت: تأکید ایشان بر تربیت حافظان قرآن کریم، حافظان محافظ است که باید مورد توجه فعالان قرآنی قرار گیرد.
او در ادامه به نقش محوری مساجد در ترویج آموزه های قرآنی اشاره کرد و گفت: مسجد ظرفیت بزرگی است که با استفاده از آن، می توان تأثیرگذارترین فعالیت های قرآنی را در آن انجام داد، البته توجه به این مسئله اهمیت دارد که در مساجد باید متولی شایسته ای حضور داشته باشد تا وجود سلیقه ها و تفکرات مختلف، این جایگاه و تأثیرگذاری آن را تحت تأثیر خود قرار ندهد.
سعیدی با اشاره به تأکید رهبری در نقش محوری ائمه جماعات در مساجد گفت: متأسفانه در عمل این مسئله دیده نمی شود و تفاوت آراء و وجود افراد مختلف در تصمیم گیری ها، آسیبی در فعالیت های مساجد است.