صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۹۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

گروه بین‌الملل: کمیسیون ویژه میانمار مدعی شد علیه مسلمانان روهینگیا، اقدامات خشن و تبعیض‌آمیز انجام نشده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری العالم، کمیسیون ویژه‌ای که وظیفه بررسی خشونت‌های ایالت «راخین» میانمار را بر عهده دارد، امروز، 15 دی‌ماه، مدعی شد: نیروهای امنیتی از مسلمانان روهینگیا سوء استفاده نکرده‌اند و با آن‌ها برخوردی خشونت‌آمیز نداشته‌اند؛ این ادعا چند روز پس از آن مطرح می‌شود که انتشار یک ویدئو که نیروهای امنیتی را در حال ضرب و شتم غیرنظامیان مسلمان نشان می‌داد، در رسانه‌ها جنجال‌های فراوانی ایجاد کرد.
ده‌ها هزار مسلمان روهینگیا که مورد خشم اکثریت بودایی این کشور قرار گرفته‌اند، در پی آغاز عملیات نظامی ارتش از این ایالت شمال غربی (راخین)، گریخته‌اند.
ارتش میانمار با مطرح کردن ادعای بی‌اساس حمله به مراکز پلیس به وسیله مسلمانان در ماه اکتبر، این بهانه را دست‌آویز هجوم به آن‌ها قرار داده است؛ ده‌ها نفر در این عملیات جان خود را از دست داده‌اند و افرادی نیز که به بنگلادش می‌گریزند، از خشونت، قتل و غارت و تجاوز از سوی ارتش میانمار صحبت می‌کنند.
این در حالی است که آنگ سان سو چی، برنده جایزه نوبل و وزیر خارجه میانمار، مدعی است این ادعا‌ها ساختگی هستند؛ سو چی تا به حال در برابر فشارهای بین‌المللی برای مداخله در این بحران و حفظ جان اقلیت مسلمان این کشور مقاومت کرده است.
در بیانیه کمیسیون ویژه میانمار ادعا شده است: «تعداد جمعیت بنگالی، مساجد و ساختمان‌های مذهبی در مناطق درگیر با نا‌آرامی گواهی بر این موضوع است که هیچ موردی از نسل‌کشی و شکنجه مذهبی وجود ندارد.»؛ ریاست این کمیسیون را یک ژنرال اسبق ارتش بر عهده دارد که تا چندی پیش، نامش در لیست سیاه واشینگتن قرار داشت.
در بخشی از گزارش کمیسیون تنها به این نکته اشاره شده است که اقدامات قانونی علیه 485 شهروند انجام شده است.
میانمار از پذیرش مسلمانان روهینگیا به عنوان یک اقلیت نژادی کشور سرباز می‌زند و آن‌ها را «بنگالی» یا «مهاجران غیرقانونی بنگلادش» توصیف می‌کند.