صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۶۵۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
منتظری:

گروه سلامت: دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران گفت: اولویت در حادثه پلاسکو پیشرفت کار و بیرون کشیدن آتش‌نشانان گیر افتاده در زیر آوار و عدم پیشرفت بحران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور با حضور در محل ساختمان پلاسکو اظهار کرد: برای تشکیل پرونده قضائی در حال حاضر نه زمینه فراهم است و نه مقتضی است. نماینده دادستان در اینجا مستقر است و کلیه مسائل شامل افرادی که مفقود هستند را رصد می‌کند و هم نسبت به اموال مردم تمام جهات قضائی و حقوقی آنها مورد رصد قرار می‌گیرد و ان‌شاء الله رسیدگی می‌شود.

وی افزود: آنچه که در حال حاضر اولویت دارد و همه روی آن کار می‌کنند این است که شرایط از این وضعیت بیرون آمده و شرایط عادی پیدا کند. ان‌شاءالله مسائل قضائی و حقوقی آن که مقصر چه کسی بوده است در آینده رسیدگی می‌شود. منتها الان ضمن خسته‌نباشید به کسانی که شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و به دنبال این هستند که از این وضعیت بسیار بحرانی نجات پیدا کنند عرض خسته نباشید می‌گویم و همین که آنها را دعا می‌کنیم که بی‌خطر این کار را به سرانجام برسانند.

منتظری ادامه داد: ان شاء الله به مسائل حقوقی و قضائی نیز رسیدگی خواهد شد و امیدواریم حقی در این بین ضایع نشود. اینجا از این فرصت استفاده می‌کنم و این جمله را می‌گویم که این حادثه با همه تأثری که داشت، عبرتی برای ما ایجاد کرد تا مسئولین کشور چه در وزارت کشور و چه استانداری‌ها از تکرار این فجایح جلوگیری کنند.

وی افزود: شهرداری‌ها موظف هستند ساختمان‌هایی را که دارای خطر یا آسیب هستند را دنبال کنند و با تعیین مهلتی از آنها بخواهند که رفع خطر کنند و چنانچه به هشدارهای شهرداری و مهلت‌های که شهرداری‌ها تعیین کرده‌اند، توجه نکنند، قطعا شهرداری‌ها وظیفه دارند خود ورود پیدا کنند. امیدواریم که مسئولین امر و کسانی که در این زمینه در هر جای کشور مسئولیت دارند از این حادثه بسیار تاسف انگیز عبرت بگیرند و ان‌شاء الله به وظایف خود جامع عمل بپوشانند.

منتظری اظهار کرد: به همه عزیزان خدا قوت می‌گویم و علو درجات برای این بزرگوارانی که مجاهدانه آمدند از خداوند مسئلت دارم، اگر رشادت و تلاش این عزیزان نبود ما امروز با فاجعه‌ انسانی بزرگتر مواجه بودیم. این عزیزان جان خود را فدا کردند تا اینکه صدها نفر بتوانند جان خود را به سلامت از این حادثه بیرون ببرند. برای شهدای این حادثه علو درجات را از خداوند درخواست دارم و به همه عزیزان خسته نباشید می‌گویم.

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره جرم کسانی که به هشدار شهرداری توجه نکرده‌اند اظهار کرد: در حال حاضر تعیین جرم و مجرم جایش اینجا نیست، قطعا و مسلما شورای شهر و شهرداری تهران هشدارها و تذکرات لازم را به آنها داده است، می‌بایست آنها به این تذکرات توجه می‌کردند، منتها بحث ما این است چنانچه افرادی به تذکرات مسئولان امر توجه نکرده‌اند، شهرداری و شورا نمی‌بایست به تذکرات و هشدارها اکتفا می‌کردند بلکه می‌بایست ورود پیدا می‌کردند. امیدواریم این درس عبرتی برای ما مسئولین باشد که بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.