صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۶۶۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
مرتضی طلایی خبر داد:

گروه جهاد و حماسه: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از پیشنهاد ساخت یادمان شهدای آتش‌نشان در محل ساختمان پلاسکو خبر داد.

مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با تسلیت به خانواده شهدای آتش‌نشان گفت: امیدوارم دستاورد خون پاک شهدای آتش‌نشان، که با جان خود برای حفظ دیگران و امنیت عمومی جامعه تلاش کردند، این باشد که در آینده با بسیج همگانی و نهضت ایمنی از وقوع چنین حوادثی در جامعه جلوگیری کنیم تا جان این فرزندان آب و خاک را در معرض خطر قرار ندهیم.

وی افزود: اگر ما همه به مسائل ایمنی توجه کنیم، شاهد چنین حوادث زیان‌باری مانند پلاسکو نخواهیم بود و خسارت‌های جبران‌ناپذیر چه در بحث معنوی و انسانی و چه مادی وارد نخواهد شد.

طلایی عنوان کرد: این، حادثه ناگواری بود که باید نام و یاد شهدای آتش‌نشان را پاس بداریم، به همین دلیل برای حفظ این یاد و نام در شورای اسلامی شهر تهران، پیشنهاد دادم محل شهادت این شهدا را همانند شهدای هفتم تیر به عنوان یادمان شهدای آتش‌نشان قرار دهیم. 

وی ادامه داد: این آتش‌نشان‌ها را شهدای فداکار و ایثارگر تلقی می‌کنیم و جامعه نیز چنین احساسی دارد و سپس در راستای تجهیزات و نیازمندی‌های لازم برای آنها تلاش خواهیم کرد، همچنین باید نسبت به رفاه و امنیت شغلی آنها برنامه‌ریزی کنیم.

طلایی تصریح کرد: برخی مشاغل مانند نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، آتش‌نشانی و ... که لباس مقدس خدمت‌گذاری را به تن می‌کنند، این لباس، لباس مقدس حفظ وطن و خدمت بوده و این را همانند کفن می‌دانند و جان خود را در راه حفظ وطن و خدمت به آن فدا می‌کنند؛ از این‌رو باید قدرشناس این مجاهدت‌ها باشیم و نگذاریم خون پاک شهدا چه در عرصه دفاع مقدس، هسته‌ای، مدافع حرم و آتش‌نشان با سهل‌انگاری‌های ما به فراموشی سپرده شود.