صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۶۹۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

توصیه قرآن به اقامه نماز می باشد و نه خواندن تنها، منتها برای رسیدن به اقامه نماز باید از قرائت آن آغازکنیم تا بعد بتوانیم به اقامه نماز برسیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا نوشت: در قرآن یک قرائت نماز داریم و یک اقامه نماز، اما توصیه قرآن به اقامه نماز می باشد و نه خواندن تنها، منتها برای رسیدن به اقامه نماز باید از قرائت آن آغازکنیم تا بعد بتوانیم برسیم به اقامه نماز.
بحث قرائت آنقدر مهم است که به نقل از مرحوم آیت الله العظمی بهجت(ره) می فرمایند:« فقط قرائت نماز اگر به موقع باشد و نه اقامه نماز، لحظه به لحظه انسان به اوج مسائل دینی وعرفانی می رسد» و چه برسد که انسان اقامه نماز را بخواهد انجام دهد.
امام حسین (ع) روز عاشورا وقتی یکی از یاران وی به ایشان گفتند وقت نماز است حضرت برای آن شخص دعا کردن که خداوند تو را جزء نماز گذاران قرار دهد و نه جزء نماز خوانها.
لذا در بحث مسئله نماز که اینقدر تاکید شده است بحث اقامه را باید پیگیری کنیم ضمن اینکه به قرائت نیز باید دقت شود تا ترک نشود.
دراین مبحث آیات قرآن  خطاب به این مسئله دارد که از جهنمیان می پرسند چرا شما جهنمی شدید می گویند : ما از نماز گزاران نبودیم
سوره مدثر :
فی‏ جَنَّاتٍ یَتَساءَلُونَ(۴۰)
(اصحاب یمین) در بهشت ها هستند. می پرسند:
عَنِ الْمُجْرِمینَ (۴۱)
از گنهکاران
ما سَلَکَکُمْ فی‏ سَقَرَ (۴۲)
«چه چیزی وارد کرد شما را در عذاب جهنم؟»
قالُوا لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلِّینَ (۴۳)
گفتند: «نبودیم از نمازگزارن»