صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۷۶۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹
آصفری مطرح کرد:

گروه سیاسی: نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اشغال نشدن کشورهای اسلامی در فاصله نیل تا فرات از سوی صهیونیست‌ها را مدیون مقاومت ملت فلسطین دانست و گفت: امروز تلاش کشورهای اسلامی، آزادیخواه و مستقل باید معطوف به این باشد که مسئله فلسطین در اذهان عمومی زنده بماند و به دست فراموشی سپرده نشود.

محمد حسن آصفری، کارشناس مسائل سیاسی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در شرایط امروز جهان اسلام گفت: زنده نگه داشتن آرمان فلسطین امروز بر همه ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان واجب است و باعث می‌شود دیگر رژیمی مانند رژیم صهیونیستی دست به نسل‌کشی، اشغالگری و تجاوزگری نزند.

مقاومت ملت فلسطین، مانع اصلی شکست استراتژی «نیل تا فرات» صهیونیست‌ها

 
وی ادامه داد: استراتژی رژیم صهیونیستی از آغاز پیدایش و اشغالگری، «نیل تا فرات» بود و هدف آنها فقط مسئله فلسطین نیست بلکه اشغال همه کشورهایی است که در بین نیل تا فرات قرار دارند و امروز اگر رژیم صهیونیستی نتوانسته به این هدف اصلی برسد به دلیل مقاومت ملت فلسطین بوده است. قطعا اگر این مقاومت و ایستادگی فلسطینی‌ها نبود تعدی رژیم صهیونیستی به سایر نقاط جهان اسلام نیز تسری می‌یافت.

آصفری عنوان کرد: مسئله فلسطین باید زنده باشد تا صهیونیست‌ها دست از جنایات، نسل‌کشی، شهرک‌سازی و توسعه زرادخانه‌‌های هسته‌ای بردارند. در حقیقت تلاش برای زنده نگه داشتن آرمان فلسطین، تلاش برای زنده ماندن استراتژی استکبارستیزی، حمایت از مظلوم و مقاومت و حاکم شدن آن در جهان است و این تلاش‌ها باید به جایی برسد که مجامع بین‌المللی را وادار به موضع‌گیری صریح و پرهیز از سکوت و بی‌تفاوتی در مقابل جنایات صهیونیست‌ها کند.

نقش کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه در تقویت جبهه مقاومت


این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: لذا به اعتقاد من امروز تلاش کشورهای اسلامی و آزادیخواه و مستقل باید معطوف به این باشد که مسئله فلسطین در اذهان عمومی زنده بماند و به دست فراموشی سپرده نشود.

وی تأکید کرد: براین اساس برگزاری این کنفرانس می‌تواند در افزایش انسجام میان ملت‌ها و دولت‌های آزادی‌خواه علیه جنایات رژیم صهیونیستی تأثیر گذار بوده و جبهه مقاومت را تقویت کند.  

آصفری یادآور شد: شکل‌گیری داعش و جریانات تکفیری را نیز می‌توان از منظر به حاشیه راندن مسئله فلسطین تحلیل کرد. جریان داعش علیرغم شعار حمایت از مسلمانان، حتی یک گلوله نیز به سمت صهیونیست‌ها شلیک نکرد و این بیانگر هویت آمریکایی و صهیونیستی حامیان جریاناتی مانند داعش است.

برگزاری رفراندوم؛ راهکار عقلانی و دموکراتیک برای حل مسئله فلسطین

آصفری درباره راهکارهای جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله فلسطین از جمله برگزاری رفراندوم آزاد در سرزمین‌های اشغالی گفت: امروز باید همه ملت‌های آزادیخواه و دولت‌های مستقل به مسئله فلسطین ورود پیدا کنند. در واقع مسئله فلسطین فقط متعلق به فلسطینی‌ها و جهان اسلام نیست بلکه یک مسئله جهانی است و این موضوع را بایستی در قالب راهکاری که جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده که نه تنها مورد قبول فلسطینیان است بلکه یک راهکار عقلانی و دمکراتیک است حل و فصل کرد.

این نماینده سابق مجلس ابراز کرد: اگر قرار است انتخاباتی در فلسطین برگزار شود باید همه فلسطینیان داخل و خارج از فلسطین از جمله آوارگان، در آن شرکت کنند و برای سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرند و اگر جریان منحرف صهیونیسم به این مسئله تن ندهد قطعا باید راهبرد مقاومت با فشار بیشتری ادامه یافته تا حیات این رژیم جعلی پایان یابد.