صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۸۱۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

گروه بین‌الملل: مرکز ترمیم و حفاظت از نسخه‌های خطی «امام حسین(ع)» در کربلای معلی وابسته به آستان مقدس حسینی به نمایش تعدادی از نسخه‌های خطی اقدام کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری فرا‌ت‌نیوز، مرکز ترمیم و حفاظت از نسخه‌های خطی «امام حسین(ع)» این تعداد از نسخه‌های کهن و نادر دست‌نویس را پس از آنکه طبق متد نوین جهانی مورد ترمیم و صحافی واقع شدند، برای نخستین‌‌بار در حرم مطهر امام حسین(ع) به نمایش گذاشته است.
آستان مقدس حسینی با صدور اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: نمایش این نسخه‌های منتخب خطی همزمان با حضور یک تیم خارجی به ریاست «مارکو دبیلا»، کارشناس ایتالیایی که متخصص حفظ و نگهداری از آثار خطی کهن است و به منظور بازدید از آثار و میراث فرهنگی به عراق اعزام شده‌اند، صورت می‌‌گیرد.
این گروه خارجی پس از دیدار از مجموعه به نمایش گذاشته شده در حرم مطهر حسینی، با ابراز شگفتی از تکنیکی که آستان مقدس حسینی در ترمیم نسخه‌های خطی کهن به‌کار می‌گیرد، کار تیم کارشناسان عراقی بر روی ترمیم و بازسازی این آثار را تحسین‌‌برانگیز خواندند.
مناف التمیمی، مدیر مرکز ترمیم و حفاظت از نسخه‌های خطی «امام حسین(ع)» در این باره گفت: این مرکز نمونه‌هایی نادر از نسخه‌های خطی کهن را که عمر آن‌ها به بیش از صدها سال می‌رسد، پس از انجام عملیات ترمیم و بازسازی برای عموم بازدیدکنندگان به معرض نمایش گذاشته است.