صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۰۲۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع ۳۳ امامزاده استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام سیدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی، در نشست خبری اظهار کرد: طرح ضیافت الهی در ۳۳ بقعه شاخص استان از ششم خرداد تا چهارم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت ۲۲ مبلغ اعزامی از قم و ۱۲مبلغ بومی در سطح استان، افزود: در طرح ضیافت الهی برنامه‌هایی همانند دعا و مناجات، نمازهای جماعت، اجرای برنامه‌های قرآنی، پاسخ گویی به احکام و شبهات، محافل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.
رئوف سید نژاد با بیان اینکه امسال خیمه‌های معرفت در هشت بقعه شاخص استان برپا می‌شود، ادامه داد: مراسم ترتیل خوانی قرآن در شش بقعه متبرکه برگزار می شود که این برنامه درشهرستان بجنورد از صدا و سیمای استان پخش خواهد شد.
وی با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری، گفت: احیاء داری مراسم شب های قدر در ۱۰ امامزاده های استان برگزارمی شود.
رئوف سیدنژاد با اشاره به برپایی سفره‌های افطاری ساده در بقاع متبرکه استان، خاطرنشان کرد: در ۱۶ بقعه شاخص استان روزانه افطاردهی ساده و برپایی سفره کریمانه امام حسن مجتبی (ع) انجام می شود.
وی یادآور شد: اجرای نیات واقفان و تبلیغ و ترویج وقف‌های نوین و متناسب با نیازهای جامعه و وقف‌های مشارکتی نیز طی این از اهمیت به سزایی برخوردار است.
رئوف سیدنژاد با اشاره به اجرای چهلمین دوره مسابقات قرآن در رشته های حفظ، قرائت، دعا خوانی و هم خوانی در استان، افزود: تاکنون یک هزار نفر در سطح استان در این مسابقات شرکت کرده اند.
وی عنوان کرد: نمایشگاه ضیافت الهی در قالب عرضه محصولات فرهنگی در سه بقعه در ایام ماه مبارک برگزارمی شود، که رایزنی های لازم برای جذب سرمایه گذار به منظور برپایی نمایشگاه دائمی ضیافت الهی در امامزاده سید عباس (ع) در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه در زلزله اخیر دو مورد از بقاع متبرکه مرکز استان  بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تخریب شده است بیان کرد: میزان تخریب بقاع موجود به ستاد بحران استان ارسال شده است.