به گزارش
خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، سازمان دارالقرآن الکریم به عنوان یکی از سازمان های تخصصی فعال در حوزه قرآن کریم امسال در نمایشگاه قرآن حضور یافته است، حضوری که البته چندان پر رنگ نبوده است. هر چند این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان، برنامه های زیادی را تدارک دیده است که طرح «سفیران نور» و نیز ترتیل خوانی در نماز جمعه با حضور قاریان برجسته کشوری از جمله آنهاست اما در واقع حضور سازمان دارالقرآن الکریم در این دوره از نمایشگاه قرآن تنها در حد یک انتشارات خلاصه شده است در حالی که می توانست فعالیت های بیشتری را در نمایشگاه امسال ارائه دهد.
یکی از این فعالیت ها که سازمان دارالقرآن الکریم در سال های گذشته و در نمایشگاه قرآن داشته است بحث محافل انس با قرآن و کمیته محافل و مراسم بوده است که طی چند سال گذشته توسط این سازمان در نمایشگاه اجرا می شد، اما امسال خبری از این محافل نیست. همچنین تعویض قرآن های نو با فرسوده یکی دیگر از فعالیت های سازمان دارالقرآن الکریم بود که با استقبال خوب بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن مواجه می شد.
منصور آقامحمدی، مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت وگو با خبرنگار ایکنا در نمایشگاه قرآن با اشاره به اینکه سازمان دارالقرآن در این دوره از نمایشگاه حضور یافته است، گفت: در این دوره از نمایشگاه قرآن از محصولات سازمان، غرفه انتشارات تلاوت حضور دارد.
وی افزود: کار اصلی ما در نمایشگاه بحث رونمایی است که در بخش های مختلف ارائه می شود.
آقامحمدی تصریح کرد: همچنین دو محصول در رابطه با سبک زندگی و بررسی سواد قرآنی مردم تهران(در قالب یک پژوهش) نیز ارائه شده است که انتشارات تلاوت آن را منتشر کرده و رونمایی شد.
آقامحمدی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی در مورد علت حضور کم رنگ سازمان دارالقرآن الکریم در نمایشگاه، با اشاره به اینکه این همه سرمایه گذاری در نمایشگاه قرآن محتوای بهتری را می طلبد، گفت: ما مبنایی کار نکرده ایم، دارالقرآن محصولات زیادی دارد تا حضور پررنگ تری در نمایشگاه قرآن داشته باشد اما شاید محتوایی جواب ندهد و حضور ما را تبدیل به یک حضور نمادین و نمایشی تبدیل کند و ما این را دوست نداریم.
مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه من به عنوان یک مخاطب عام اعتقاد دارم که سازمان دارالقرآن کار عاقلانه ای انجام می دهد که به این نحو حضور می یابد، گفت: دارالقرآن باید در کارهایی شرکت کند که محتوا و جاذبه داشته باشد و مردم حضور پررنگ در آن داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه این صحبت ها از جایگاه سازمان دارالقرآن نیست و قصد خلل وارد کردن به نمایشگاه قرآن را ندارم، اذعان کرد: به عنوان یک مخاطب که به بازدید از نمایشگاه قرآن پرداخته ام، این سوال را از خود می پرسم که از نمایشگاه چه چیزی را می توانم برداشت کنم و آن را در بیرون نیز عرضه کنم.
مدیر ارتباطات سازمان ارتباطات بیان کرد: نمایشگاه قرآن جاذبه های لازم را برای حضور همه جانبه ندارد. زمانی که یک سازمان حضور می یابد باید تمام زمینه ها وشرایط برای ارائه تمامی توانمندی ها فراهم باشد.
آقامحمدی در پایان تأکید کرد: سازمان دارالقرآن الکریم کارهای محتوایی خود را با استان ها انجام می دهد و امیدواریم به نحو مطلوبی این فعالیت ها پیش ببرد.