صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۰۶۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
گزارش جلسه قرآن محمد بنیادی/

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن محمد بنیادی، پیشکسوت قرآنی، در مسجد النبی(ص) واقع در میدان هفت حوض با حضور حجت‌الاسلام موسوی، امام جماعت مسجد النبی(ص) و قرآن آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمد بنیادی، پیشکسوت قرآنی، شب گذشته دوازده خرداد ماه از ساعت 22:30 الی 24 در مسجد النبی(ص) واقع در میدان هفت حوض با حضور حجت‌الاسلام موسوی، امام جماعت مسجدالنبی(ص) و قرآن آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

در این جلسه قرآن که هرشب در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، یک جزءقرآن کریم توسط محمد بنیادی و اعضای جلسه تلاوت می‌شود و در خلال تلاوت‌ها، بنیادی برخی نکات تجویدی و تفسیری آیات تلاوت شده را به قاریان متذکر می‌شود.

از جمله نکاتی که بنیادی به آن اشاره کرد، تناسب لحن تلاوت با معنای آیات بود که در این باره گفت: معنا باید سوار بر لحن باشد، با فراگیری و یادگرفتن برخی قواعد عربی همچون استفهام، استنکار، مستثنی، استثناء، حرف ربط، حرف استفهام و... میسر می‌شود.

این پیشکسوت قرآن با رسیدن به آیه «وَإِن يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ ۖ وَإِن يَمْسَسْكَ بِخَيْرٍ فَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» گفت: اگر خداوند زیانی به کسی بخواهد برساند، هیچ کس جز او نمی‌تواند آن را برطرف سازد! و اگر خیری به کسی رساند، او بر همه چیز تواناست؛ انسان وقتی به این آیات می‎‌رسد جانش آرام می‌شود و می‌فهمد که باید در طول زندگی دنیا بر خدا توکل کند.

محمدبنیادی در ادامه به اهمیت ترتیل قرآن کریم اشاره کرد و گفت: مبنای قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، باید ترتیل باشد. ترتیل یعنی تحکیم و تثبیت قرائت. قاریان بزرگ باید در ماه مبارک رمضان ترتیل بخوانند و در 30 شب تا استحکام تلاوتشان در 30 شب تقویت شود. سپس برای ترویج و نشر قرآن، قرائت را در طول سال انجام دهند.

در ادامه تلاوت صفحه اول جزءهفتم قرآن کریم با صوت محمد بنیادی ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط