صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۳۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱
جواهری:

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه فرهنگی و قرآن و عترت طوبای فاطمی،‌ خواستار توجه یكسان و فعالیت‌محور به مؤسسات قرآنی شد و گفت: ما از مسئولان قرآنی انتظار داریم تا حمایت از مؤسسات را نسبت به فعالیت آن‌ها انجام دهند نه تنها به اسم و رسم آنان.

فاطمه جواهری، مدیر مؤسسه فرهنگی و قرآن و عترت طوبای فاطمی شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه آیا بودجه سالیانه‌ای به این موسسه اختصاص می‌یابد؟ گفت: خیر، طی 8 سال فعالیت این مؤسسه در بخش‌های مختلف به خصوص مباحث تفكر در قرآن كریم تاكنون هیچ بودجه‌ای به عنوان كمكی از ارشاد و یا سازمان دیگری دریافت نكرده‌ایم.

تاكنون هیچ بودجه‌ای از دستگاهی دریافت نكرده‌ایم

وی افزود: قبل از عید نوروز امسال اعلام شد كه وزارت ارشاد وام‌های 15 میلیون تومانی به مؤسسات قرآنی اعطا می‌كنند اما زمانی كه ما از این قضیه خبردار شدیم كه دیگر مهلت این وام‌ها تمام شده بود.

جواهری، خواستار توجه یكسان و فعالیت‌محور به مؤسسات قرآنی شد و گفت: ما از مسئولان قرآنی انتظار داریم تا اول تمام مؤسسات قرآنی را به یك چشم نگاه كنند و دوم اینكه حمایت از مؤسسات نسبت به فعالیت آن‌ها صورت گیرد نه تنها به اسم و رسم آنان.

مؤسسات كوچكتر هم از حمایت دستگاه‌ها و هم از حمایت خیران محروم مانده‌اند

این مدرس قرآن كریم ادامه داد: اگر مؤسسات بزرگی در این استان نام‌آور شده‌اند به دلیل آن است كه هم ارشاد و هم اوقاف پشتیبان و حامی آن‌ها هستند و هم اینكه خیران زیادی آن‌ها را حمایت می‌كنند اما مؤسسات كوچكتر از این قضایا محروم مانده‌اند.

باید به فعالیت‌های تدبر و تفكر در قرآن مؤسسات توجه كرد

وی با یادآوری اینكه من برای راه‌اندازی مؤسسه قرآنی منزل شخصی‌ام را تبدیل به یك مؤسسه كرده‌ام و جدیداً هم واحد برادران را راه‌اندازی كرده‌ام، گفت: از مسئولان انتظار داریم تا برای تقسیم بودجه بررسی كنند كه فعالیت‌های كدام مؤسسه مفیدتر است و نباید تنها به برگزاری كلاس‌های روتین نظیر روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، تواشیح، و اذان و غیره بسنده كرد بلكه باید مباحث بالاتر نظیر تفكر و تدبر در قرآن كریم را مدنظر قرار داد.

جواهری اظهار كرد: ما در مؤسسه خود كلاس‌های تفكر در قرآن كریم را برای سنین مختلف برگزار می‌كنیم اما چرا هیچ حمایتی از سوی مسئول و یا نهاد دولتی نمی‌شوند.