صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۶۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
اعرابی:

گروه فعالیت‌های قرآنی: زهرا اعرابی یکی از دانشجومعلمان قرآن با ارائه تحلیلی از دوره‌های برگزار شده اظهار کرد: تمامی دروسی که تدریس شد قابل استفاده بود؛ اما جای خالی سرفصل آموزشی صوت و لحن حس می‌شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به منظور پرورش استعدادهای قرآنی و ریشه کن کردن بی‌سوادی قرآنی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت دانشجومعلم قرآن کرده است که دانشجویان مستعد از دانشگاه‌های سراسر کشور در این طرح حضور یافته و در صورت اتمام موفقیت‌آمیز، گواهی پایان‌دوره دریافت می‌کنند.
زهرا اعرابی، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته تربیت معلم قرآن در دانشگاه اصفهان، یکی از همین دانشجومعلمان است که در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به سطح کمی و کیفی دوره بیان کرد: دوره‌ای که استان قم برگزار شد، بسیار قابل استفاده بود؛ چراکه مطالب ارائه شده همان‌هایی بود که در دانشگاه به صورت کلی با آنها آشنا شده بودیم و به یک معنا در این دوره تثبیت شد، ضمن این که اساتید نیز از توانمندی بالایی برخوردار بودند.
وی در مورد دوره مشهد تصریح کرد: در این دوره در کل، سرفصل‌های خوب به ویژه تدبر در قرآن بسیار قابل استفاده بود. البته پس از اتمام دوره از ما خواسته شد که به برپایی کلاس‌های آموزشی اقدام نماییم اما مشکل این جا بود که برای این مسأله هیچ تمهیداتی فراهم نشده بود و خود دانشجومعلمان نیز امکان برپایی این کلاس‌ها را نداشتند، لذا توقع ما این است که برای دانشجومعلمان مؤسسات یا فضایی در نظر بگیرند که بدون مشکل به تدریس بپردازند.
وی در ادامه بیان کرد: سرفصل‌هایی که در این دوره ارائه شد مانند تجوید و روخوانی و روان‌خوانی و ... بسیار قابل استفاده بود و موجب تقویت دانش ما در این حوزه‌ها شد، اما اگر بحث صوت و لحن نیز تدریس می‌شد، قطعا سطح دوره بالاتر می‌رفت.
این دانشجومعلم قرآن گفت: علاوه بر این، اگر مدت زمان برگزاری دوره‌ها طولانی‌تر بود به ارتقاء آن کمک می‌شد، برگزاری دوره به صورت فشرده موجب شد تا برخی از دروس به صورت کامل به آن‌ها پرداخته نشود در حالی که جای کار بسیاری داشت.
یادآور می‌شود، طرح «دانشجومعلم قرآن کریم» به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، در راستای نیل به نهضت قرآن‌آموزی در کشور و با هدف آموزش به دانشجویان مستعد و آشنا به علوم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، جهت تعلیم به دیگر دانشجویان و نیز گسیل به مناطق محروم کشور در قالب اردوهای جهادی قرآنی در حال اجرا است.
مطالب مرتبط