صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۸۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

گروه هنر: یک قلم‌زن به روی یک سینه برنجی به قطر 50*50 آیه 35 سوره نور را قلمزنی می‌کند، این کار به نیت حضرت زهرا (س) خلق می‌شود.

نسرین حمزه‌لو، هنرمند قلمزن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره فعالیت‌های اخیر خود چنین اطلاع‌رسانی کرد: هم اکنون مشغول کار به روی یک سینی از جنس برنج هستم که در قطر 50*50 روی آن قلمزنی می‌کنم. در این کار هنر قاجار را به نوعی با هنر قرآنی پیوند زده‌ام. این سینه یک اثر قرآنی است که در وسط آن آیه 35 سوره نور «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لَا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ» قلم‌زنی شده است.

وی افزود: این اثر به 18 قسمت تقسیم‌بندی شده است که این تعداد به نیت سن حضرت زهرا (س) بوده و در لبه‌های سینی 9 صفت حضرت زهرا (س) و 9 صفت امام زمان (عج) قلم‌زنی می‌شود. کار این اثر هنری را از اردیبهشت آغاز و تا آذر آن را به پایان خواهم رساند.

حمزه‌لو در انتهای خبر خود آورده است: من کارمند سازمان میراث فرهنگی هستم و این اثر طرح جامع پیشنهادی من برای سال 96 به این سازمان است.