صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۳۴۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

گروه معارف: رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین در امر تبلیغات؛ لازمه موفقیت در این مسیر را شناخت صحیح مخاطبان، بلندنگری و داشتن خلاقیت دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در آیین افتتاحیه و شروع به کار رسمی گروه‌های تبلیغ نوین و خلاق که چهارشنبه اول شهریور ماه در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه و روحانیت دیرتر از سایرین وارد عرصه تبلیغ نوین و استفاده از ابزارهای نو شده، ولی خوشحالیم که بالاخره این اتفاق رخ داده است.
وی افزود: آهنگ حرکت تکنولوژی در دنیا بسیار سریع است و ما در استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی بسیار کند عمل می‌کنیم. استفاده از تکنولوژی بسیار گسترده شده، چنانکه طبق آمار، حدود 40 تا 50 درصد جمعیت ایران از اینترنت استفاده می‌کنند و این رقم در آمریکا، بین 80 تا 100 درصد است.
حجت‌الاسلام واعظی ادامه داد: ذائقه‌ها در حال تغییر است، چرا که تکنولوژی با خود فرهنگ مخصوصی را به همراه دارد و امروزه حتی در محیط‌های علمی، استفاده از تکنولوژی و نیز نوع جستجوها تغییر کرده است.
وی اضافه کرد: ما راهی را آغاز نموده‌ایم و امیدواریم بتوانیم قدم‌های خوبی در آن برداریم، ولی لازمه آن این است که مخاطبان را خوب بشناسیم، دچار غرور نشویم و سعی کنیم حرکتی رو به جلو داشته باشیم، تنها به تعدادی (FOLLOWER) فالوور قانع نباشیم و بلند اندیشیده و حرکت کنیم.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این مسیر، خلاقیت و اثربخش بودن بسیار مهم است و باید با توکل بر خدا و نهراسیدن از مشکلات، برای پیشرفت بهتر و بیشتر تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم به اندازه مقدورات خود به پیشرفت این مسیر کمک کنیم. بنده در اولین سال فعالیت خود به عنوان رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پیشنهاد تأسسیس اداره کل تبلیغ نوین را مطرح کردم و اگرچه منکر تبلیغ سنتی و چهره به چهره نیستم و معتقدم هر تبلیغی اثر مثبت خود را به‌جا می‌گذارد، لیکن نباید از استفاده از تکنولوژی‌های نوین در امر تبلیغات غافل شد.