صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۳۶۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: دعای پرفیض عرفه تربیت و تهذیب نفس را برای انسان فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز هشتم شهریور ماه در جلسه شورای معاونان ضمن گرامی داشت فرارسیدن روز عرفه روز دعا و نیایش اظهار کرد: دعای عرفه دعایی است منسوب به حسین بن علی، پیشوای شیعیان اسلام که در روز عرفه توسط آن امام بزرگوار قرائت شده است.
وی گفت: مضمون دعای پرفیض عرفه اعتراف به جایگاه خدا و اقرار به جایگاه انسان در هستی، و نیز حمد و سپاس برای نعمت‌های فراوان خداوند بر انسان، یادآوری مشکلات و فراز و نشیب‌هایی که شخص در عمر خویش از بدو آفرینش تا کنون پشت سر نهاده، و کوشش برای جلب رحمت الهی، و طلب آرامش و عافیت از وی، مهم‌ترین خواستهٔ انسان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به آثار تربیتی نهفته در دعا و نیایش اشاره کرده و بیان کرد: دعا جنبه آموزشی و تربیتی دارد و در برخی از ادعیه بعد تربیتی بیشتر از سایر ابعاد است و در ادعیه وارده پیامی نهفته است که منظور اصلی از دعا همان پیام است و دعا وسیله ابلاغ آن پیام است که مهم‌ترین پیام همان تربیت و تهذیب نفس است.
ستوده به تاثیر دعا در انسان اشاره کرد و گفت: دعا و نیایش در روح و جسم انسان تأثیر می‎گذارد و چاره ساز است قبل از آنکه بلایی فرارسد که احساس آرامش ذهن و خردمندی عمیق روح در قبال دعا کردن بدست می‌‏آید و به هر موهبت بیرونی سوق می‏‌یابیم و با ضرورت دعاکردن در زندگی‏ آشنا می‏‌شویم، وقتی چنین شود دیگر انسان از مشکلات شکوه نمی‌کند.
وی در ادامه به حدیثی از حضرت امام صادق (ع) در خصوص دعا اشاره کرد که می‌فرمایند: "همانا دعا مفتاح در رحمت و نجاح هر حاجت است و به دست نیاید آنچه نزد خداوند است مگر با دعا و هیچ دری نیست که بسیار زده شود مگر امید است به روی کوبنده باز شود."
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان به زمان برگزاری مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه در اردبیل اشاره کرد و افزود: دعای عرفه روز پنجشنبه ۹ شهریور مصادف با نهم ذیحجه الحرام (روز عرفه) ساعت ۱۵ عصر در محل مصلی اردبیل با حضور مداحین و ادعیه خوانان گرانقدر قرائت می‌شود. از عموم مردم مومن و ولایی اردبیل برای حضور در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.