صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۳۹۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

گروه معارف: امام جمعه مشگین شهر گفت: فلسفه وجودی دین و حکومت دینی عمل به احکام الهی است و غدیر روز تجلی پیوند سیاست با دیانت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر روز گذشته 18شهریورماه در دیدار با مردم این شهرستان با تبریک عید غدیر اظهار کرد: عید غدیر ادامه راه انبیا و اولیاست و ولایت مداری و ولایت محوری شیعیان نشانه پایبند بودن آنها به این واقعه بزرگ دینی می باشد.
وی گفت: فلسفه وجودی دین و حکومت دینی برای عمل به احکام الهی می باشد و غدیر روز تجلی پیوند سیاست با دیانت است.
حجت الاسلام باوقار در ادامه با گرامیداشت 17 شهریور روز جمعه سیاه تهران اظهار کرد: ماه شهریور یاد آور جنایات بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی از جمله کشتار مردم تهران ، ترور شهیدان رجایی و باهنر و ترور شهید مدنی از شهدای محراب است که در همه این جنایت ها رد پای آمریکا مشاهده می شود.
وی با اشاره به شکست خفت بار استکبار جهانی در سوریه و لبنان و ادامه باج خواهی آمریکا از ایران گفت: ملت ایران تحت زعامت مقام معظم رهبری به هیچ وجه اجازه بازدید از مراکز نظامی را به هیچ دولتی نخواهند داد.
وی با محکوم کردن کشتار مسلمانان مظلوم میانمار افزود: این کشتار حقیقت تلخی است که در سایه سکوت سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر روی می دهد.
خطیب جمعه در پایان با گرامیداشت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: اکنون آسمان ایران جزو امن ترین حریم فضایی جهان بشمار می رود.
تقدیر از خانواده صفری و جعفر اوغلی به جهت احداث ساختمان جامعه القرآن مشگین شهر از دیگر سخنان امام جمعه مشگین شهر بود.