صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۴۵۰۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی هفته دفاع مقدس، برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه فرهنگی، قرآنی و مذهبی در سطح شهرستان‌های پردیس و ورامین اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سرگرد پاسدار حمیدرضا توسلی‌پور، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پردیس با بیان اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس 120 برنامه در سطح این شهرستان اجرا می‌شود، گفت: عبارت «من انقلابی‌ام» شعار هفته دفاع مقدس امسال انتخاب شده که به معنای ایستادگی تا آخرین قطره خون است.

وی ادامه داد: در آغاز هفته دفاع مقدس میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس هستیم که یکی از آن ها در سن 16سالگی در عملیات خیبر و دیگری در 21 سالگی در عملیات والفجر به شهادت رسیده‌اند.

توسلی‌پور با بیان اینکه این شهدا روز جمعه در سعیدآباد جاجرود تشییع و تدفین می‌شوند، افزود: در همان روز دو حوزه مقاومت بسیج برادران به نام امام حسن مجتبی(ع) و خواهران به نام فاطمة‌ الزهرا(س) با حضور فرمانده سپاه سیدالشهدا به عنوان میهمان ویژه مراسم در جاجرود افتتاح می‌شوند.

توسلی‌پور از برگزاری نمایشگاه دفاعی، نظامی، فرهنگی، قرآنی، اقتصادی، مقاومتی در بوستان نورالشهدای پردیس و با حمایت سازمان هوافضای سپاه خبر داد و بیان کرد: دستاورد حوزه‌های بسیج مقاومت بسیج و مساجد در غرفه‌هایی از قبیل علمی پژوهشی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی، فضای مجازی و اجرای نمایش زنده که مفهوم من انقلابی‌ام را نشان می‌دهد، به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

توسلی‌پور با بیان اینکه علاوه بر این‌ برنامه‌ها، برنامه‌هایی مانند یادواره شهدا، رژه نیروهای نظامی و انتظامی و پرده‌خوانی نیز برنامه‌ریزی شده است،‌ از ساخت پهباد توسط نخبگان بسیج علمی، پژوهشی ناحیه سخن گفت و از رونمایی آن همزمان با برگزاری رژه نظامی خبر داد.

وی همچنین، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس با دهه اول ماه محرم تقارن دارد و با بررسی وقایع این ایام به وضوح در می‌یابیم که تمام این سال‌ها مدبر‌الامور این انقلاب کسی جز خدای متعال نبوده که این نظام را علیرغم تمام کم و کاستی‌هایی که توسط ضد انقلابان خارجی و داخلی فراهم شد، از فتنه بدخواهان در امان نگه داشته است.

وی افزود: چه کسی گمان می‌کرد پس از جنگ تحمیلی درب‌های شهادت اینچنین توسط جوانان گشوده شود و فرزندان ولایت‌مدار امام خامنه‌ای با نام مقدس مدافعان حرم اعتبار و آبرو برای نظام و انقلاب به ارمغان بیاورند و سر بزرگ داعش را به سنگ بکوبند؟

توسلی‌پور با بیان اینکه دیری نخواهد گذشت که آخرین علمدار جهان، پرچم اهتزاز نصر من‌الله و فتح قریب را بر تارک زمین نصب‌العین جهانیان قرار خواهد داد، تصریح کرد: امروز مسئولیت حفظ این نظام و انقلاب و نهال کاشته شده با دستان مبارک امام خمینی(ره) که با خون شهدا آبیاری شده به عهده مسئولین نظام و جوانان انقلابی و بسیجی است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا، اسرائیل و جنایتکاران جهانی بدانند که ما تشنه شهادتیم و در این راه مسابقه می‌دهیم، اظهار کرد: کلیه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان با همکاری شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستاها، نیروی انتظامی و ... اجرا خواهد شد.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری، نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان ورامین نیز طی سخنانی در رابطه با آغاز هفته دفاع مقدس بیان کرد: اینکه از 31 شهریور که سالروز آغاز جنگ تحمیلی است به مدت یک هفته با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است، دلایل مختلفی دارد.

وی اظهار کرد: دفاع مقدس از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و اولین مسئله در این خصوص اطاعت‌پذیری از دستور مجتهد دینی تحت عنوان ولایت فقیه است.

نظری تصریح کرد: دفاع مقدس جنبه‌های گوناگونی داشت که اجرایی شدن شعارهای فرهنگی و قرآنی انقلاب اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی کشور و همچنین، شناسایی و تمیز عناصر ضدانقلاب از عناصر انقلابی از نمونه‌های آن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان ورامین گفت: یکی دیگر از جنبه‌های دفاع مقدس اعتماد به جوانان بود که نتیجه آن نیز ظهور نخبگان جدید در اداره جنگ در تمام سطوح بود.

وی وظیفه ملت ایران را دفاع همه جانبه از آرمان‌های شهدا و امام راحل(ره) دانست و بیان کرد: ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و دفاع از حقوق مسلم ایران یکی از خواسته‌های اصلی مردم است.

نظری اظهار کرد: قبل از انقلاب و در زمانی که گفته می‌شد، ایران دارای قدرت زیادی است، حدود یک میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شد ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمانی که در بدترین شرایط به سر می‌بردیم، جنگ هشت‌ساله به ما تحمیل شد، ولی حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان ورامین گفت: امروز نیز زمینه‌های مختلف جنگ علیه استکبار وجود دارد که از جمله آن می‌توان به جنگ در جبهه علمی اشاره کنیم و همگان باید در این جبهه‌ها نیز حضور مؤثر پیدا کنیم.

همچنین، سرهنگ داود اصغری، فرمانده سپاه شهرستان ورامین نیز طی سخنانی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه توسط بسیجیان ورامینی در هفته دفاع مقدس اجرایی می‌شود، اظهار کرد: رونمایی از تیم فوتسال صالحین سپاه که در لیگ یک کشوری بازی خواهد کرد، یکی دیگر از اقداماتی است که توسط سپاه پاسداران ورامین در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان ورامین گفت: افراد بسیار زیادی هستند که در زمینه‌های مختلف توانسته‌اند از شهرستان ورامین به جایگاه‌های مسئولیتی بالایی برسند که این افراد از پایگاه‌های بسیج فعالیت خود را آغاز کرده و به این مسئولیت برسند.

وی در پایان با بیان اینکه این نخبه‌پروری یکی از اصول فعالیت‌های ماست، افزود: یکی از اقداماتی که مجمع نخبگان بسیج آن را پیگیری می‌کند، پیگیری مشکلات اصلی شهرستان است که طی هفته‌های آینده این مجمع برگزار شده و مسئولین امر نیز پاسخگوی نخبگان شهرستان خواهند بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی موجب ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود
ناشناس
|
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
اجرای برنامه‌های قرآنی موجب ارتقاء شناخت علاقمندان می‌شود