صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۰۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
رئیس سازمان اوقاف:

گروه جامعه: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی همه مسئولان کشور ترویج فرهنگ قرآنی است، گفت: آموزش و پرورش ظرفیت عظیمی در تربیت نیروهای قرآنی دارد، همین مسابقات زیر 18 سال دانش‌آموزی فرصت خوبی برای ایجاد نشاط قرآنی در مدارس و تربیت نخبگان قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به‌نقل‌ از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رِئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز در دومین همایش قرآن، عترت و نماز که با حضور کارشناسان فرهنگی و پرورشی ادارات‌کل آموزش و پرورش کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید چمران برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های جسمی، روحی و حتی بیماری مدیریتی جامعه را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه قرائت قرآن کریم باید همراه با معرفت باشد، افزود: متولیان قرآنی در درجه اول خود حامل پیام قرآنی باشند و با عمل به قرآن کریم آن را در جامعه ترویج دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه فراگیری قرآن کریم با چنین جلساتی در جامعه افزایش پیدا می‌کند و امیدواریم از اینگونه جلسات قرآنی به‌خوبی استفاده شود، تصریح کرد: تلاوت قرآن کریم صرفاً برای سرگرمی و هنر آن نیست، بلکه باید برای فراگیر شدن آن در سرتاسر دنیا تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه هرکسی باید در حد توان خود برای ترویج قرآن کریم در جامعه تلاش کند، خاطرنشان کرد: باید به داشته‌های خود در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی توجه و از آنها بهره‌گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه برترین و موفق‌ترین افراد را باید برای حوزه قرآنی به‌کارگیری کرد، افزود: شهید حججی بین خود و خدای خود کاری کرد که تبدیل به شهید جهانی و سخنگوی شهدای جهان اسلام شد که اینها از تربیت‌شدگان مکتب قرآن کریم هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از وظایف اصلی همه مسئولان کشور را ترویج فرهنگ قرآنی دانست و گفت: باید تلاش شود تا بحث قرآن و عترت را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در پایان با بیان اینکه گفتمان قرآنی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود، تاکید کرد: آموزش و پرورش ظرفیت عظیمی در تربیت نیروهای قرآنی دارد که مسابقات زیر 18 سال دانش‌آموزی فرصت خوبی برای ایجاد نشاط قرآنی در مدارس و تربیت نخبگان قرآنی است.

حضور بانوان قرآنی در اربعین حسینی باعث معرفی انقلاب اسلامی به دنیا می‌شود
همچنین دیگر خبر قرآنی سازمان اوقاف مربوط به اربعین و حضور بانوان در این مراسم است که معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف، درباره فعالیت‌های قرآنی بانوان در ایام اربعین اظهار کرد: حضور بانوان قرآنی در راهپیمایی اربعین حسینی باعث می‌شود تا انقلاب اسلامی ایران به دنیا معرفی شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، حضور باشکوه خواهران در فعالیت قرآنی است، تصریح کرد: بدون اغراق می‌توان گفت که شبیه حضور بانوان در عرصه‌های  قرآنی در ایران در هیچ جای دنیا اتفاق نمی‌افتد.توسعه فرهنگ قرآن کریم در سطح جامعه، می‌توانیم با توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم.

رئیس شورای راهبردی بانوان ستاد اربعین با بیان اینکه سال گذشته در ایام اربعین هم در نجف و کربلا و هم در مسیر پیاده‌روی اربعین، محافل قرانی با حضور نخبگان قرآنی کشور برگزار ‌شد، گفت: از نکات ویژه سال گذشته این بود که بعد از تلاوت قران کریم توسط بانوان ایرانی در محافل قرانی بانوان‌، زنان  سایر کشورها با بوسیدن دستان بانوان کشورمان، انها را مورد تکریم  و تفقد قرار می‌دادند.

فرزانه خاطرنشان کرد: ‌در مراسم اربعین سال قبل ‌در مسیر راه‌پیمایی شهرهای نجف و کربلا، بانوان قرآنی کشورمان در مجامعی که بانوان حضور داشتند، حاضر می‌شدند و به اصلاح قراٸت نماز و نحوه حفظ قران کریم آنان می‌پرداختند.

کارگروه فعالیت‌های قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین که به ریاست لاله افتخاری؛ معاون حوزه بانوان  کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین برگزار شد، حاضران در جلسه بر ساماندهی مناسب فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی بانوان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تاکید کردند.