صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۰۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

گروه شبکه اجتماعی: دبیر پویش سراسری قرآنیان جهت مطالبه تغییرات بنیادین در راستای ترویج واقعی فرهنگ تلاوت، بیانیه رسمی این پویش را طی نامه‌ای، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) روز گذشته 16 مهرماه، اولین قدم در پی وصول مطالبات قرآنیان در جهت تغییر به نفع ترویج با ارائه بیانیه رسمی این پویش به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای فرهنگ قرآنی کشور، برداشته شد.
داوود جعفری، دبیر پویش سراسری قرآنیان کشور، بیانیه رسمی این پویش را به صورت پیوست نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست کمیسیون تبلیغ و ترویج ارسال کرد. همچنین رونوشت این نامه به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر رئیس جمهور، تمامی سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران، تمامی روزنامه‌های کثیرالانتشار و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
متن نامه دبیر پویش تغییر به نفع ترویج به شماره دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور ٩٦/٢١٨٨١٣ به تاریخ ۱۵\۷\۹۶ به شرح زیر است:
«وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
و ریاست محترم کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور
جناب آقای دکتر سیّد عباس صالحی(زید عزُّه)
با تقدیم سلام و تحیات
ضمن آرزوی توفیقات روزافزون برای جنابعالی و تمامی مدیران و متولیان قرآنی کشور؛ به استحضار می‌رساند جمع کثیری از  نخبگان، فعالان، مدرسان، قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی کشور به عنوان دلسوزان و خادمان آستان قرآن کریم بر آن شدند تا با لبیک به فرمان «آتش به اختیار» رهبر معظم انقلاب در قالب جنبشی متشکل و مصلحانه تحت عنوان «پویش تغییر به نفع ترویج» ضمن تبیین سازوکارها و سیاست‌های ناکارآمد و بعضا مضر کنونی در حوزه ترویج کلام الهی راهبردهایی متقن و کارشناسی شده را در بیانیه‌ای جامع‌الاطراف ارائه نموده و ضمن تقدیم آن به متولیان امر به پشتوانه حمایت‌های بی‌نظیر نخبگان قرآنی در امضای بیانیه خواستار تطبیق و اجرای آن گردند.
‌در این راستا کارگروه عالی خبرگان و مجمع مشورتی پویش تغییر به نفع ترویج متشکل از سرآمدان عرصه قرآنی در حوزه‌های مختلف اجرایی، آموزشی، تبلیغی و ترویجی ضمن پیگیری نقشه راهی مشخص با ساماندهی عموم مطالبات، انتقادات و پیشنهادات جامعه قرآنی بیانیه‌ای تحول آفرین و نجات بخش را تنظیم و آن را در معرض رؤیت عموم فعالان، مدرسان، قاریان و حافظان نخبه قرآنی قرار دادند؛ امری که با استقبال پرشور و اقبالی بسیار دور از انتظار از سوی نخبگان قرآنی مواجه گردید که خود نشان از مترصد بودن این قشر مظلوم و نجیب برای پایان دادن به سیاست‌های ناکارآمد و مساعی ناکافی متولیان قرآنی طی سال‌های اخیر  بوده است.
بیانیه پیوست شده چکیده‌ای از دغدغه‌ها و دردهای بیش از ۳۸۰۰ نفر از نخبگان و فعالان ممتاز قرآن کریم در گوشه گوشه‌ی این مرز و بوم است که به امضاء و تأیید حداکثری عزیزان در فضای مجازی ـبا قید نام، نوع فعالیت و محل سکونت ـ رسیده و کاملا قابل استناد است. گو اینکه سیل امضاء و تأیید مفاد بیانیه از سوی نخبگان قرآنی هم چنان در فضای مجازی پویش در بستر تلگرام استمرار داشته و قابل رصد می‌باشد.
 لذا از حضرتعالی به مثابه شخصیتی بارز در حوزه پژوهش و ترویج حوزه قرآن کریم و در مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست محترم کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور پیگیری مجدانه و فوری مطالبات مشروع و نجیبانه نخبگان قرآنی کشور را که به نحو اتم و اکمل در بیانیه ارسالی منعکس گردیده است خواستاریم. حقیقتا گام‌های استوار حضرتعالی در التیام آلام نخبگان قرآنی کشور که هیچ هدفی جز ترویج واقعی کلام وحی را ندارند در پیشگاه ساحت کریمانه قرآن کریم مشکور و مأجور خواهد بود.
بدیهی است جمع مذکور تا وصول به اهداف و مطالبات تعیین شده مندرج در بیانیه از هیچ تلاشی در جهت تبلیغ و ترویج بهینه قرآن کریم و احقاق حقوق اجتماعی نخبگان قرآنی کشور فروگذار نخواهند نمود.
در پایان از خداوند متعال برای حضرتعالی و تمامی خادمان آستان مقدس قرآن کریم توفیقات روز افزون و سربلندی در پیشگاه حضرت قرآن را مسألت داریم.
«ومن اللّه التّوفیق«      
 نخبگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران
دبیر پویش سراسری قرآنیان کشور