صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

گروه بین‌الملل: «شیخ بکر رفاعی»، مفتی سابق شهرهای «بعلبک» و «هرمل» لبنان با اشاره به این که واقعه عاشورا عرصه مواجهه حق و باطل بود، بر ضرورت پیاده‌سازی پیام و مفاهیم واقعه عاشورا در زندگی روزمره تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه لبنانی «الدیار»؛ مرکز فرهنگی امام خمینی(ره) در شهر بعلبک(از شهرهای تاریخی لبنان)، سمیناری با عنوان «در سایه‌سار کربلا» برگزار کرد که شهردار، اعضای شواری شهر بعلبک و برخی شخصیت‌‌‌های شیعی و سنی از میهمانان این سمینار بودند.

«شیخ بکر رفاعی»، عالم برجسته اهل‌سنت لبنان و مفتی سابق شهرهای «بعلبک» و «هرمل»، ضمن سخنانی در این سمینار بر ضرورت پیاده‌سازی پیام و مضامین واقعه عاشورا در زندگی روزمره تأکید کرد.

وی با اشاره به این که قیام امام حسینی تنها یک رویداد تاریخی ـ اسلامی نیست، گفت: ابعاد نهضت امام حسین(ع) برای هر مسلمانی مشخص و مبرهن است و کلام پیامبر(ص) درباره امام حسین(ع) جای هیچ شک و تردید باقی نمی‌گذارد، بنابراین هر کس به امام حسین(ع) اهانت کند گویی که به پیامبر اسلام توهین کرده‌ است.

رفاعی اضافه کرد: کربلا نقطه مواجهه حق و باطل، اعتقاد و بی‌اعتقادی بود. بنابراین سالروز این واقعه باید احیا شود و مناسبتی برای وحدت و تقریب باشد نه تفرقه و جدایی.

وی در پایان گفت: هرکس خود را طرفدار مظلومانه شهید‌شدن امام حسین(ع) نداند، مسلم نیست، آن‌چنان که کسی است که حب اهل بیت پیامبر(ع) را ندارد، مسلمان محسوب نمی‌شود.

در این مراسم همچنین، «ابراهیم بدوی»، از پژوهشگران جهان عرب نیز ضمن سخنانی به تبیین ابعاد مختلف نهضت امام حسین(ع) پرداخت و گفت: امام حسین(ع) گزینه‌ای جزء قیام علیه حکومت ظالم یزید نداشت و این قیام استمرار سیره نبی مکرم اسلام و رویکرد عادلانه ایشان بود.

وی افزود: عدم قیام امام حسین(ع)، اسلام ناب را به تحریف کامل می‌کشاند و عدم بیعت امام حسین(ع) به معنای عدم مشروعیت حکومت یزید بود و این عدم مشروعیت در طول زمان و برای هر حکومت ظالمی نهادینه شد/.