صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۲۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مهران رجبی:

گروه هنر: یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: به عنوان یک بازیگر آرزو دارم در کارهایی حضور داشته باشم که در آن عاشورای حسینی محور است.

مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره تجربه حضور خود در آثار عاشورایی چنین اطلاع‌رسانی کرد: متاسفانه بنده تجربه حضور در کارهای عاشورایی را خیلی کم دارم، تنها در یک سریال ده قمنیستی با عنوان «روشنی صبح دم» بازی داشته‌ام. در این سریال که کارگردانی آن را جواد مزدآبادی بر عهده داشت، داستان مرد کاسبی روایت می‌شد که در شهر کوفه مشغول مال‌اندوزی بود، اما با ورود مسلم بن عقیل اتفاقات جدیدی در زندگی‌اش رخ می‌دهد.

وی افزود: همان یک تجربه به من این نکته را فهماند که آثار تاریخی در مقایسه با کارهای معاصر بسیار سخت‌تر هستند، اما به‌شخصه حاضرم سختی‌های فراوانی را تحمل کنم، اما باز هم در کاری حضور داشته باشم که در آن نام امام حسین(ع) محور مجموعه باشد. درباره چرایی این مطلب نیز دیگر نیازی به سخن گفتن نیست، چون هر ایرانی با عشق امام حسین (ع) بزرگ شده و تا پایان زندگی خود این عشق را فریاد خواهد زد.

رجبی در پاسخ به این سوال که چه لزومی دارد در سینما به صورت ویژه به حماسه عاشورا پرداخته شود؟ گفت: آنچه در محرم عاشورای سال 61 هجری رخ داد تنها اتفاقی مربوط به همان سال نیست، بلکه به نوعی کل تاریخ بعد از این اتفاق تحت تاثیر این حماسه است. برای مثال در اظهار نظرهای بزرگان بسیاری که برخی از آنها ایرانی نیز نبوده‌اند، می‌توان عشق به امام حسین (ع) را مشاهده کرد. برای همین پرداختن به این موضوعات می‌تواند تاثیرگذار در جهت تبلیغ پیام عاشورا باشد که باید با جدیت پیگیری شود.

این بازیگر درباره فعالیت اخیرش در حوزه بازیگری نیز این‌گونه اطلاع رسانی کرد: سریال «مرد» عنوان کاری به کارگردانی فریدون حسن‌پور است که بازی در آن را سه ماه است آغاز کرده‌ام. درباره مدت زمان حضور در این کار هم باید بگویم به احتمال زیاد تا عید نوروز فیلمبرداری این کار به طول خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه در این فیلم نقش یک مدیر مدرسه را بازی می‌کنم، گفت: این فیلم داستان معلمی است که برای تدریس به روستایی می‌رود و به نوعی با اتفاقات گوناگونی مواجه می‌شود. جدا از این سریال، «87 متر» عنوان یک سریال 40 قسمتی به کارگردانی کیانوش عیاری است که در آن نیز به عنوان بازیگر اصلی حضور دارم.