صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۰۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
استاندار ایلام در گفت‎وگو ایکنا تشریح کرد:

گروه جامعه: سلیمانی دشتکی تمهیدات استانداری ایلام برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی و همچنین جزئیات رایزنی با مقامات عراقی را تشریح کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره تمهیدات این استانداری برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی اظهار کرد: اولویت اول ما تا شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌ها بوده است و از این به بعد، ساماندهی زوار از نظر سهولت در مسیر و دسترسی به امکانات، هم از نظر مسائل امنیتی، فرهنگی و سیاسی را پیگیری خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در امور زیرساخت‌ها، به سرعت پُل ارغوان آماده شد و حدود 36 کیلومتر از جاده ایلام به مهران به صورت چهار بانده آماده شده است تا بار ترافیکی کاهش پیدا کند. همچنین پارکینگ‌های برکت و اربعین ساماندهی شده و قسمت‌های اصلی آن آسفالت و برق رسانی شده است.
استاندار ایلام یادآور شد: همچنین در پایانه مرزی مهران حدود 100 کانتینر وجود داشت که امسال 450 کانتینر دیگر را هم اضافه کرده‌ایم تا جمعیت کنترل شود. باید به این نکته هم اشاره کنم که زواری که قصد خروج غیرقانونی از کشور را دارند به آنها اجازه داده نمی‌شد و حتما باید مدارک قانونی و ویزا داشته باشند.
سلیمانی عنوان کرد: همچنین باید به این نکته اشاره کنم که به اتباع خارجی هم اجازه خروج از مرز مهران داده نخواهد شد؛ چون تصمیم مسئولان عالی‌رتبه کشور بر این بوده که مسیر خروج آنها از مرز چذابه باشد. همچنین برای بازگشت زوار، قسمت‌های مهم جاده «تُرشابه» را اصلاح کرده و حدود 4 کیلومتر آن را آسفالت و نقاط حادثه‌ خیز آن را برطرف کردیم.



وی با اشاره به کاهش بار ترافیکی برای بازگشت زوار اربعین حسینی اظهار کرد: بنابراین با اقداماتی که صورت گرفته است، در مسیر برگشت زوار، ترافیک جاده مهران به ایلام هم کاهش پیدا خواهد کرد. این اقدامات زیرساختی هستند و در زمینه فرهنگی هم موکب‌ها به اندازه کافی در مسیر تعبیه شده‌اند و پیش بینی می‌شود در دو روز منتهی به اربعین، جمعیت به حدود 200 هزار زائر برای تردد از پایانه مرزی برسد.
استاندار ایلام یادآور شد: در خود پایانه مرزی مهران هم حدود 100 گیت تعبیه شده و در هر لحظه 100 نفر خروجی داریم و این امر در سهولت خروج زائران محترم مؤثر است.
سلیمانی در پاسخ به این پرسش که آیا با مقامات عراقی هم برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین رایزنی شده است عنوان کرد: ما جلسه‌ای را با استاندار واسط عراق گذاشتیم و ایشان به ایلام آمدند و قرار شد کمیته‌ای مشترک با اختیارات کامل در مهران تشکیل شود. این کمیته با حضور قائم مقام و معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام و همچنین یکی از معاونت‌های استاندار واسط تشکیل شده و قرار شد اگر مشکلی پدید آمد توسط این کمیته برطرف شود.
وی به ایجاد بیمارستان صحرایی در داخل خاک عراق اشاره کرد و گفت: در بسیاری موارد به خصوص در مورد ایجاد بیمارستان صحرایی در استان واسط و همچنین در مسیر حرکت از استان واسط به کربلا به توافق رسیدیم و قرار شد دو اکیپ بزرگ بیمارستان صحرایی را دایر کنیم و در این مذاکرات تأکید شده است که زائران و مسئولان ما بدون هیچگونه مانعی در آنجا وارد شده و از نظر حفاظتی و امنیتی و پزشکی با مسئولان ایرانی همکاری لازم صورت گیرد.
استاندار ایلام در پایان گفت: همچنین در جلسه‌ای که با استاندار واسط داشتیم، قرار شد که مسئولان ما با راحتی بهتری رفت و آمد داشته باشند و علاوه بر این، با استاندار واسط، توافقاتی در خصوص مسائل، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی داشتیم که بنا شد بعد اربعین حسینی، این مسائل را هم پیگیری کنیم.