صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۲۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

گروه معارف: امام جمعه ممقان، اظهار کرد: تقوا بازتاب بيرونی ايمان است كه در حوزه‌های مختلف اخلاقی، فقهی و هنجاری خود را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام عبداله باقرنژاد امام جمعه ممقان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تقوا بازتاب بيرونی ايمان است كه در حوزه‌های مختلف اخلاقی، فقهی و هنجاری خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: تقوا به معنای حفظ كردن خويشتن از چيزی است كه انسان از آن می ترسد.

وی با استناد به آیه ۲۸ سوره حدید خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، به اين پايه از ايمان اكتفا نكنيد، تقوا پيشه كنيد و به رسول او ايمان بياوريد، تا دوباره رحمت خود را به شما بدهد و برايتان نورى قرار دهد كه با آن زندگى كنيد و شما را بيامرزد و خدا آمرزگار و رحيم است.

حجت‌الاسلام باقرنژاد تقوا را زمینه ساز تمسک به حبل اللّه دانست و ادامه داد: تقوا زمينه ساز تمسک به حبل اللّه و نيل به وحدت و اتحاد اجتماعي جامعه اسلامی و امت قرآن است.

امام جمعه ممقان یادآور شد: جامعه‌ای كه تقوا در آن به رشد و بالندگی رسيده است از طاغوت و بندگی حكومت های فاسد و باطل رهايی مي يابد و هرگز دچار آن نمی شود.

وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: آگاه باشيد، بدرستى كه بهترين بندگان خدا كسى است كه با تقوا، پاک و گمنام باشد و بدترين بندگان خدا كسى است كه انگشت نما باشد.

حجت‌الاسلام باقرنژاد تاکید کرد: تقوی هدف نهایی نیست، بلکه یک هدف نسبی است و در این میان  خود، مقدمه و زمینه دستیابی به هدف های دیگر است؛ زیرا تقوی زاد و توشه است.