صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۰۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

گروه فناوری اطلاعات: پایگاه اینترنتی معلولان ایران با هدف ارتقای آگاهی آحاد جامعه از حقوق افراد دارای معلولیت، اپلیکیشن احکام نماز جانبازان و افراد دارای معلولیت را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پایگاه اینترنتی معلولان ایران به منظور ارتقای آگاهی آحاد جامعه از حقوق افراد دارای معلولیت، اپلیکیشن احکام نماز جانبازان و افراد دارای معلولیت را منتشر کرد.

این اپلیکیشن دارای بخش‌هایی ازجمله احکام نماز افراد معلول، مساجد دسترس‌پذیر برای معلولان، وسایل کمکی نمازگزار، کتب و مقالات و سوالات شرعی است. در بخش احکام نماز افراد معلول این اپلیکیشن به موضوعاتی همچون، وضو با دست مجروح، وضو با دستان مرتعش و لرزان، وضوی جبیره، وظیفه نائب برای وضو دادن قطع نخاعی، وضو گرفتن با زخمی که خونریزی دارد و امثال آن اشاره شده است.


یکی دیگر از بخش‌های این برنامه وسایل کمکی نمازگزار است که در آن به معرفی صندلی نماز سالمندان و معلولان، صندلی نماز قابل جابجایی و پایه مهر نماز می‌پردازد.همچنین در این برنامه بخشی بارگذاری شده است تا علاقه‌مندان بتوانند پرسش‌های شرعی خود را همراه با اعلام شماره تلفن همراه، مطرح و کارشناسان مذهبی پاسخ آن را ارسال کنند.

به گزارش ایکنا، موسسه شمعدانی، اپلیکیشن‌های دیگری هم برای این افراد تولید کرده است که ازجمله آن می‌توان به اپلیکیشنی که کم بینایان را بینا می‌کند و اپلیکیشن ورزش افراد دارای معلولیت اشاره کرد. شما می‌توانید برای دانلود اپلیکیشن احکام نماز جانبازان و افراد دارای معلولیت اینجا را کلیک کنید.