صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۲۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
خطیب جمعه بخش کن تأکید کرد:

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام صالح‌نیا گفت: عده‌ای مفسد اقتصادی در بازار ارز ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهند و نهادهای مسئول هم دقیقه نود وارد صحنه می‌شوند؛ با این مفسدان اقتصادی باید برخورد جدی شود زیرا پایین آوردن قدرت خرید مردم جرم بزرگی است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بخش کن، امروز 27 بهمن به امامت حجت الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا در حسینیه سرآسیاب کن با حضور مردم غرب تهران برگزار شد.
امام جمعه کن در ابتدا با اشاره به عدم پایبندی برخی مسئولان به تعهداتی که به مردم داده‌اند، گفت: عدم تعهّد برخی افراد و نهادها به اسلام و ایران، مسبب برخی رنج‌های اقتصادی مردم شده است.
وی در ادامه به بیان توضحیاتی درباره موقوفات کن از سوی مفاحر این شهر پرداخت و تصریح کرد: بزرگانی از کن مثل حاج ملا علی کنی، حاج فتحعلی خان، حاج حسین خراسانی کنی و سایر مفاخر این منطقه برای تقویت دین‌داری مردم و اعتقادات آن‌ها به‌ویژه تقویت محبّت آن‌ها به اهل بیت پیامبر(ص) و سیّد و سالار شهیدان میلیون‌ها متر مربع را در این منطقه وقف کردند.
صالح‌نیا سپس به جایگاه والای این موقوفات نزد مردم اشاره کرد و گفت: کنی‌های اصیل هنگام رد شدن از کنار زمین وقفی لباس خود را می‌تکاندند و کفش‌های خود را بعد از آبیاری زمین‌های وقفی بیرون خانه تمیز می‌کردند، که مبادا غبار زمین وقفی وارد خانه‌شان شود.
وی افزود: اما متأسفانه برخی از متولّیان سازمان‌ها به بهانه سودآور نبودن زمین‌های وقفی، در همین زمین‌ها خانه درست کردند و بعدها بر بام این خانه‌ها آنتن‌های ماهواره‌ای را نصب کردند؛ حالا جوان‌های معصوم دور از مسجد و محراب در زمین‌های امام حسین(ع) برنامه‌های ضد دین را تماشا می‌کنند و شبکه‌هایی را که به مقدسات اسلام و تشیع پیوسته توهین و ناسزا می‌گویند را تماشا می‌کنند. همچنین در زمین‌های وقفی که قرار بود مکان‌هایی ساخته شوند که دختران و پسران ما را متدین کنند، آمدند پارک و مکان‌هایی را ایجاد کردند تا به محملی برای کشف حجاب و اعمال ضددین بدیل شوند.
صالح نیا در ادامه اظهار کرد: برخی هم این زمین‌های وقفی را به افرادی اجاره داده‌اند که در این اراضی قهوه‌خانه ایجاد می‌کنند و سپس شاکی هم می‌شوند که در قهوه‌خانه‌ها مواد مخدر رد و بدل شود. همچنین پس از آن‌که به این وضعیت نابسمان انتقاد می‌شود و می‌گوییم که چرا با موقوفات دارید این کارها انجام می‌دهید، برخی در توجیه عملکردشان پاسخ می‌دهند که رستوران و قهوه‌خانه برای اوقاف صرفه بیشتری دارد.
وی سپس به اقدامات جاسوسی دشمنان در داخل کشور پرداخت و در این باره گفت: سیستم اطلاعات کشور نباید آن‌قدر نابسمان باشد که یک سری جاسوس تحت پوشش محیط زیست اطلاعات را از مراکز حساس ‌تهیه ‌کنند و آن‌ها را برای سیا بفرستند و پس از این‌که یکی از آن‌ها خودکشی می‌کند، خودشکی آن شخص به مسئله اصلی کشور تبدیل شود.
صالح‌نیا در ادامه مقامات را به مقابله جدی با وضعیت نابسمان بازار ارز گوشزد کرد و افزود: عده‌ای مفسد اقتصادی در بازار ارز ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را ساعت به ساعت کاهش می‌دهند و نهادهای مسئول هم دقیقۀ نود وارد صحنه می‌شوند. با این مفسدان اقتصادی باید برخورد جدی شود زیرا پایین آوردن قدرت خرید مردم جرم بزرگی است.
امام جمعه کن از فقدان برنامه‌ای مدون برای نوسازی بافت‌های فرسوده بخش کن انتقاد کرد و گفت: مدیر ناکارآمد یعنی کسی که روی گنج نشسته و هیچ حرکتی نمی‌کند. یعنی کسی که برای رفع و نوسازی بافت‌های فرسوده کن هیچ برنامه‌ای نداشته و نمی‌داند چه باید بکند. همچنین ساخت بافت‌های فرسوده را درغرب تهران هرچه زودتر باید آغاز شوند. آیا می‌خواهید زلزله بیاید و بعد کانکس بسازید؟
وی به عدم برنامه‌ریزی دقیق در حوزه بهره‌برداری از محصولات باغات کن اشاره کرد و افزود: مدیر ناکارآمد یعنی کسی‌ که در باغات کن که نظیرش را در سوئد و سوئیس به منبع درآمد یک کشور تبدیل شده‌اند، نداند از کجا شروع کند چه طرحی باید ارائه دهد و این بدین معنی است که بدنه دولت دارای مدیران پیر، خسته و ناکارآمد است و می‌بایست چاره‌ای اندیشید که مدیران جوان، شایسته و با برنامه سکان امور مردم را به‌ دست بگیرند تا به صلاح مردم و مملکت اسلامی قدم بردارند.

انتهای پیام