صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۶۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

گروه بین‌الملل ـ رهبران دینی عراقی شرکت‌کننده در نشست کلیسای «مار یوسف» بغداد، تشکیل شورایی متشکل از علما و شخصیت‌های برجسته ادیان مختلف در این کشور را خواستار شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراقی نون؛ نشست رهبران دینی عراق با حضور علما و شخصیت‌های برجسته شیعه و سنی و رهبران و نمایندگانی از آیین‌های مسیحیت، ایزدیین و صائبان مندائی در کلیسای «مار یوسف» بغداد که متعلق به مسیحیان کلدانی است، برگزار شد.

 آلبرتور اورتگا، سفیر واتیکان در عراق؛ عبداللطیف همیم، رئیس اداره اوقاف اهل سنت عراق؛ فرحان ساعدی،  مشاور رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق، رئیس اداره وقف ادیان مسیحیت، صائبی و ایزدی؛ سعد سلوم، عضو مؤسس شورای عراقی گفت‌وگوی ادیان؛ ستار جبار حلو، رئیس طائفه صائبان مندائی عراق و حسن ناظم، رئیس کرسی گفت‌وگوی ادیان یونسکو و ....از جمله شخصیت‌های حاضر در این نشست بودند و در فضایی دوستانه به بحث و بررسی مسائل مورد نظرپرداختند.

برگزاری نشست‌های دوره‌ای برای بررسی مسائل مشترک مهم با هدف نهادینه‌کردن هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، تشکیل شورایی متشکل از علمای و شخصیت‌های برجسته ادیان مختلف در عراق، بازنگری شیوه‌های آموزشی، معرفی مثبت ادیان و درخواست از پارلمان عراق برای تصویب قانونی در زمینه جرم‌شمردن خطبه دینی افراطی که تحریک‌کننده به خشونت و تنفر است، از توصیه‌های این نشست بود.

 شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین، نظارت بر خطبه‌های دینی و یکپارچه‌کردن آن از سوی اداره اوقاف شیعه و سنی عراق را خواستار داشتند و در پایان برای سربلندی عراق دعا کردند.

انتهای پیام