صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۶۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طی پنج روز نخست اعزام کاروان قرآنی «از حرم تا حرم» بیش از 15 محفل قرآنی در مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غربی کشور برگزار شد.

محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با بیان این مطلب گفت: کاروان قرآنی «از حرم تا حرم» اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب از 8 تا 16 اسفندماه به اجرای برنامه می‌پردازد.

وی ادامه داد: این کاروان برنامه خود را با اجرای کرسی تلاوت قرآن بعد از نماز مغرب و عشا و تلاوت اذانگاهی صبح در مسجد مقدس جمکران آغاز کرد و سپس در ظهر چهارشنه 9 اسفندماه در تیپ 184 خرم آباد اجرای برنامه داشتند.
کشتگر اضافه کرد: همچنین پس از اقامه نماز مغرب و عشا چهارشنبه، 9 اسفندماه در پایگاه چهارم شکاری دزفول کرسی تلاوت برگزار شد. همچنین پنجشنبه، 10 اسفندماه در مناطق مرزی جنوب غرب یعنی ابوغریب و پل میمه اجرای برنامه داشتند و نیز در پادگان هویزه و شهید رنجبر هویزه و پادگان حمید و یادمان رمضان محفل قرآنی داشتند.
مسئول دارالقرآن الکریم نزاجا با اشاره به اجرای تلاوت قرآن در نماز جمعه اهواز، تصریح کرد: کرسی تلاوت قرآنی نیز شامگاه گذشته، 11 اسفندماه با حضور قاریان کشوری و قاریان برجسته ارتش برپا شد، طی این مراسم نیز سیدجاسم موسوی، قاری ممتاز کشورمان به اجرای برنامه پرداخت.
وی ادامه داد: همچنین تلاوت اذانگاهی نیز با اجرای یکی از قراء برجسته ارتش در مسجد جواد الائمه(ع) پاداد اهواز برپا شد. صبح امروز، 12 اسفندماه نیز، محفلی در پادگان 422 شهید دغاغله نزاجا و محفلی نیز در گروه پدافند شهید جودکی اهواز برگزار شد و عصر امروز نیز محفل انس با قرآن در کوی شهید قاسمی شهر اهواز ویژه خانواده‌های پرسنل ارتش برپا می‌شود.
کشتگر عنوان کرد: این محافل با رویکرد طرح تدبر در آیات نورانی قرآن انجام می‌شود که در طول برپایی محفل، سؤالات قرآنی از آیات تلاوت شده، مطرح شده و هدایایی نیز به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.
وی تصریح کرد: محفل فوق با مشارکت سازمان دارالقرآن الکریم، شبکه قرآن و معارف سیما، آستان مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(س) و آستان مقدس امامزاده موسی‌بن‌‌الکاظم(ع) سبزه قبا در دزفول و همکاری یگان‌های استان‌های قم، لرستان و خوزستان برپا می‌شود.

انتهای پیام