صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۵۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

گروه معارف- مدیر حوزه علمیه سیستان‌وبلوچستان گفت: خداوند در دوران سیاه جاهلیت، حضرت محمد(ص) را به پیامبری مبعوث کرد تا مکارم اخلاق را بپا دارد و آغازی بر رهایی بشر از جاهلیت باشد.

حجت‌الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه علمیه سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان گفت: دوران جاهلیت، دوران تیره و سیاهی بود که در آن اخلاق، انسانیت و همه ارزش‌های انسانی زیر پا گذاشته می‌شد و جهل حکمرانی می‌کرد.
وی اظهار کرد: خداوند در چنین دورانی، حضرت محمد(ص) را به پیامبری مبعوث کرد تا مکارم اخلاق را بپا دارد و آغازی بر رهایی بشر از جاهلیت باشد.
مدیر حوزه علمیه سیستان‌وبلوچستان افزود: بعثت پیامبر نه تنها بر مردم آن روزگار تاثیرات مثبت و شگفت‌انگیزی گذاشت، بلکه هر آنچه بشر از آن روز تا به امروز دارد، نتیجه بعثت است.

دنیای امروز مرهون بعثت است

وی ادامه داد: دنیای امروز مرهون نعمت بزرگ بعثت است، زیرا اگر در آن روزگار، رسول خدا مبعوث نمی‌شدند و بشر را از رذالت و جاهلیت نجات نمی‌دادند، همچنان بشریت از آن مسایل رنج می‌برد.
باقری بیان کرد: پیامبر(ص) به ایجاد تغییر در زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پرداختند که در نهایت منجر به تغییرات و تحولات بزرگی در جامعه شد.
وی افزود: یکی از مواردی که در عصر جاهلیت بسیار دیده می‌شد، تحقیر زنان بود، به طوری که زن به‌عنوان یک انسان درجه دو شناخته می‌شد، همانند یک کالا جزء اموال مرد شمرده می‌شد و از حقوق انسانی محروم بود.
مدیر حوزه علمیه استان اظهار کرد: در عصر جاهلیت، تولد نوزاد دختر را مایه ننگ می‌دانستند و به تعبیر قرآن، وقتی به پدری خبر تولد فرزند دخترش را می‌دادند، چهره‌اش از شرمساری سیاه می‌شد.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام نه تنها در گفتار، بلکه با نحوه رفتارشان با همسر و دخترشان، مقام زن را بالا بردند؛ ایشان خم شدند و بر دستان دختر گرامیشان زهرا(س) بوسه زدند که در آن زمان، یک نوع انقلاب به‌حساب می‌آمد.

باقری بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) آنقدر برای بشریت دلسوز بودند که حتی برای گمراه بودن انسان‌های شقی هم دلسوزی می‌کردند، تا جایی که خداوند به ایشان وحی فرمود اگر مأموریتی به تو دادیم، نباید خود را به مشقت بیندازی.
مدیر حوزه‌های علمیه استان اظهار کرد: ایام بعثت، یک بهانه و فرصت است تا توجه بیشتری نسبت به سیره نبوی داشته باشیم، زیرا مطمئن‌ترین نسخه برای رسیدن به سعادت، نسخه‌ای است که رسول خدا(ص) معرفی کرده‌اند.

انتهای پیام