صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۸۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶
اسدی عنوان کرد:

گروه حوزه‌های علمیه ــ دبیر شورای گسترش و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی حوزویان ضمن اعتراف ضمنی به بالانبودن رقابت‌های قرائت و حفظ در دومین دوره مسابقات طلاب گفت: وظیفه ما این است که آموزش فنون قرآنی را در کشورهای مختلف پیگیری و توسعه دهیم تا سطح این مسابقات نیز ارتقاء یابد.

حسین اسدی، دبیر شورای گسترش و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی حوزویان  در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: 71 متسابق از 46 کشور دنیا در این دوره از مسابقات حضور دارند و از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات افزوده شدن تفسیر به حفظ و رشته قرائت است.

وی افزود: یکی از نوآوری‌های این دوره، ایجاد رشته خطابه قرآنی با محوریت قرآن کریم است، همچنین نمایشگاهی از آثار قرآنی و آثار حوزویان نیز در جنب این مسابقات برپا شده است.

اسدی با بیان اینکه در هر رشته از سه نفر برگزیده تجلیل می‌شود و مراسم رونمایی از پژوهش‌های برتر قرآنی در سال گذشته نیز رونمایی خواهد شد، گفت: مراسم اختتامیه با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی، آیت‌الله اعرافی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

دبیر شورای گسترش و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی حوزویان در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی برای ارتقای سطح مسابقات داشته‌اید، اظهار کرد: در روز نخست این مسابقات جلسات توجیهی برای شرکت‌کنندگان در تفسیر و خطابه برگزار شد.

وی افزود: در گزینش‌ها نیز فایل‌های صوتی متسابقین برای ما ارسال شده و داوران آن‌ها را بازبینی کرده و افراد، موفق به راهیابی به این مرحله شده‌اند.

اسدی با بیان اینکه ما راه‌هایی که به گزینش بهترین‌ها منتهی می‌شود را طی کرده‌ایم تصریح کرد: در برخی از این کشورها مسابقه داشتیم ولی نمی‌توان گفت که همه شرکت‌کنندگان می‌توانند رقبای خوبی باشند؛ زیرا در رشته قرائت رقابت بین معدود افراد و برخی کشورهاست اما در حفظ دامنه وسیع‌تری دارد.

وی افزود: در رشته خطابه نیز تجربه اول ماست و افرادی که آمده‌اند سخنرانی خود را فرستاده بودند و با این روش انتخاب شده‌اند؛ البته به طور کلی این مسابقات در ابتدای راه است و امیدواریم رفته رفته به کیفیت مسابقات بیفزائیم و وظیفه داریم که در خارج کشور آموزش قرآن را پی بگیریم و توسعه دهیم که جزء سیاست‌های ما قرار دارد.

انتهای پیام