صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۳۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

گروه فرهنگی - سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هویت علمی ما بدون معلم معنایی ندارد و هر زمانی معلمان فعل توسعه را صرف کرده‌اند مسیر تعالی و رشد و توسعه در آن جامعه تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، محمدجواد احمدی، سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان امروز پنجشنبه 19اردیبهشت‌ماه در مراسم تقدیر از معلمان نمونه استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰۰ سال پیش دارالمعلمین راه‌اندازی و یک سال پس از آن دارالفنون راه‌اندازی شد، اظهار کرد: تربیت معلم امروز نماد همان دارالمعلمین می‌باشد و برهمین اساس هویت معلمان علاوه بر آنکه در آموزه‌های دینی وجود دارد، در تاریخ و میراث فرهنگی نیز تاثیرگذار است.
وی افزود: هویت علمی ما بدون معلم معنایی ندارد وهر زمانی معلمان فعل توسعه را صرف کرده‌اند مسیر تعالی و رشد و توسعه در آن جامعه تحقق پیدا کرده است.
سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در جهان معاصر کشورهایی که راه توسعه را پیموده‌اند از آموزش و پرورش شروع کره‌اند و آن راه را ادامه داده‌اند.
احمدی افزود: معلمی شغل انبیا است و ما ادامه دهنده راه انبیا هستیم؛ انبیا در ادامه ماموریت خود بسیار اذیت و آزار دیده‌اند، اما علی‌رغم همه آزار و اذیت‌ها تلاش کردند. ماهیت تعلیم و تربیت پیچیده است و آنچه که تحت تعلیم معلم قرار دارد، انسان می‌باشد و انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و یک نسخه را برای همه نمی‌توان پیچید.
وی بیان کرد: آنچه از متون آیات و روایات به ما توصیه می‌شود این است که در انجام این کار سخت، راهی جز حوصله، صبوری، محبت، صمیمیت، حکومت دل بر دل راه دیگری وجود ندارد و این راز و رمز موفقیت نبی مکرم اسلام(ص) است که با دست خالی و با زبان نرم و با عطوفت ومهربانی وبا منطق و بر اساس عقلانیت، خیل عظیمی از انسان‌ها را به خود جذب کردند.
انتهای پیام