صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۷۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

منیر روحی مسئول روابط عمومی غرفه جامعه القرآن وعترت از ارایه سه طرح در غرفه این موسسه در نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: منیر روحی مسئول روابط عمومی جامعه القرآن و عترت اهل البیت در خصوص فعالیت های این موسسه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت : غرفه موسسه جامعه القرآن در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن با ارائه سه طرح به استقبال بازدیدکنندگان می رود.

وی گفت: این سه طرح خیلی مهم از دستاوردهای جامعه القرآن است که یکی از آنها طرح حفظ آیات قرآن کریم میباشد. بدین نحو کسانی که نمیتوانند در موسسات و یا مکان آموزشی شرکت کنند در بازدید از نمایشگاه قرآن از آنجایی که کارشان حفظ است یک آیه را آموزش داده که این آیات توسط مدیر مجموعه حجت الاسلام طباطبایی و با نظارت ایشان طراحی شده است.

مسئول روابط عمومی موسسه جامعه القرآن در این خصوص گفت: این آیات بالای شانزده سال و پایین شانزده سال را در برمیگیرد و از لحاظ مفاهیم و عملی مشخص شده اند. همچنین در این غرفه کارشناسان حفظ حضور داشته و آموزش میدهند که چگونه قرآن را حفظ کنیم و چگونه قرآن را خوانده و به مفاهیم بپردازند.فردی که می تواند هدیه ای را حفظ کند، هدیه ای بابت یادگاری و برکت حفظ از سوی موسسه جامعه القرآن به آنان اهدا می شود.

روحی با اشاره به طرح دیگری با عنوان «درنماز قرآن می خوانم» اضافه کرد: طرح دیگری با عنوان «درنماز قرآن می خوانم» کودکانی می خواهند نماز بخوانند با قبله آشنایی پیدا کنند و کودکانی که به سن تکلیف رسیده اند و کودکانی که دوست دارند صحیح بخوانند حمد و سوره توحید را آموزش می دهیم تا حفظ شوند و سوره های مختلف را قرائت کنند.

این بانوی قرآنی با اشاره به اپلیکیشن «قرآن همراه من است» ادامه داد: در اپلیکیشن«قرآن همراه من است» مفاهیم نماز به همراه آداب صلاه آموزش داده می شود از طرحهای دیگر اپلیکیشن قرآن همراه من است.همچنین در این اپلیکیشن تلاوت های اساتید برجسته و یا حتی کسانی که تلاوت آنها را کسی نشنیده است به تعداد ۵۰ تلاوت از کل قرآن کریم در این اپلیکیشن وجود دارد.

روحی راه دریافت این اپلیکشن را ارسال عدد ۹ به خط موسسه جامعه القرآن دانست و تصریح کرد:علاقه مندان برای دریافت این اپلیکیشن می توانند با ارسال عدد ۹ به شماره ۵۰۰۰۹۱۱۴ این نرم افزار را دریافت کنند و همچنین از آموزش هایی که در موسسه انجام می شود همراه با کیفیت کارها و ثبت نام دوره های روخوانی و روانخوانی که وجود دارد آگاهی های لازم را کسب نمایند.

وی با اعلام اینکه از زمانی که نمایشگاه دائر شده است جامعه القرآن حضور مستمر داشته است ادامه داد: موسسه جامعه القرآن تا آنجایی که در ذهن دارم از زمانی که نمایشگاه شکل گرفته، حضور داشته است.در جمهوری اسلامی ایران وجود نمایشگاه قرآن بسیار لازم و در این حیطه نیز موسسات بسیار زحمت می کشند و در وادی قرآن بدون هیچ گونه حمایت ایستاده اند و به صورت آتش به اختیار فعالیت میکنند من انتظار دارم مسئولین حمایت لازم را از موسسات بیشتری داشته باشند.

روحی در ادامه افزود:طرح هایی که از سوی موسسه جامعه القرآن مورد بررسی قرار گرفت غرفه بزرگتری را میطلبید و باید جایگاه ویژه ای برای موسسات قرآنی در نظر گرفته شود تا فعالیت های بیشتری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: موسسات قرآنی که دروظیفه شان در قبال قرآن توسعه و ترویج و نشرفرهنگ قرآنی است باید بتوانند این موارد را انتقال دهند و نمایشگاه قرآن بهترین زمان برای حضور موسسات است. ما مایل هستیم موسسات در نمایشگاه قرآن حضور پیدا کرده و بدین واسطه دیده شوند و مسئولیتشان در نمایشگاه مورد نظر قرار گرفته شود حتی اگر برای سال اول نتوانند بصورت عالی اقداماتی انجام دهند.

انتهای پیام