صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۸۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
خطیب جمعه اراک مطرح کرد:

گروه سیاسی – آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: ارز کشور یعنی ناموس، غیرت و عزت ما، از دولت‌مردان انتظار می‌رود ارز کشور را در اختیار هر کسی قرار ندهند و بر مصارف ارزی نظارت کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک در خطبه‌های سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه اراک اظهار کرد: از دولت انتظار می‌رفت در مسائل ارزی و حاشیه‌ای زودتر تصمیم بگیرد.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور واردات خودرو لازم نیست، تهیه ارز مسافرتی برای سفر مکه و اربعین ضروری است اما برای سفرهای غیر‌ضروری لازم نیست.
امام جمعه اراک گفت: ارز کشور یعنی، ناموس و غیرت ما، از دولت‌مردان انتظار می‌رود ارز کشور را در اختیار هر کسی قرار ندهند و بر مصارف ارزی نظارت و بازار را کنترل کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: دولت‌مردان در زمینه ارز توانستند بازار موبایل را کنترل کنند. کالایی که با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد شده چرا با ارز ۷ هزار تومان بفروش می‌رسد، این‌گونه مسائل را می‌توان مدیریت کرد، بار اول نیست که چنین مشکلاتی وجود دارد بلکه باید مدیریت و نظارت نمود و از سوء استفاده افراد فاسد جلوگیری کرد.
وی گفت:دولت، مجلس، بانک مرکزی و اقتصاد و دارایی امانت‌دار مردم هستند، خیانت به ملت خیانت به خون شهدا است.
خطیب جمعه اراک بیان کرد: یک ریال از ارز کشور نباید هدر رود، ارز در پیکره جامعه نقش دارد حال اگر دولت برای اینکه حقوق کارمندان را پرداخت کند، یارانه بدهد از ارز استفاده کند، نباید این‌طور باشد و باید مشکل را به طریق دیگری حل کرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: ارائه قیمت‌های جعلی و ساختگی خیانت و ظلم است که نباید از کنار نام شهدا و ملت ستمدیده سوء استفاده کنند.
وی تاکید کرد: مبادا افرادی در بازار کشور، دلالی، واردات، صادرات و کارهایی انجام دهند، با هوشیاری و مراقبت اجازه ندهیم بعضی از افراد هدفدار، فریب‌خورده و مزدور برای استان امام، استان۲۰۰ شهید و عاشقان مهدی موعود مساله‌سازی کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: از نظر اجتماعی به علمای شایسته، صاحب نظر، فرهیخته و پرهیزکار که دین مردم را هدایت کند، و پزشکان و پرستاران جامعه پزشکی و همچنین امرا، فرماندهان نظامی، انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی، استانداران وزرا، وکلا و... در این بخش از جامعه نیازمندیم.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: یک سردار سلمانی چقدر باعظمت است هنگامی که رییس جمهور در اتریش به دنیا پیام می‌دهد که اگر ما نتوانیم از تنگه هرمز و خلیج فارس نفت صادر کنیم دیگران هم هرگز نمی‌توانند نفت صادر کنند، این خانه ماست، قانون عزت و شرف هزار ساله ماست، سردار سلیمانی پیام می‌دهد و تشکر می‌کند و باید به این امیری که می‌تواند از منافع ملی، امنیت، عزت و اقتدار ملی دفاع کند، گفت آفرین.
خطیب جمعه اراک بیان کرد: امریکایی‌ها، اسراییلی‌ها، ال سعود خبیث تکفیری، منافقان کوردل ضعیف و ذلیل شده دنیا و آخرت تبانی کردند. خیال می‌کنند اینجا جای پایی دارند. ملت ما خیلی بزرگ‌تر از این است و حواسمان باید باشد دشمن برای ملت نقشه می‌کشد، مردم به رهبری امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب، علما و مراجع اعتماد صد‌درصد دارند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: آن‌قدر که منافقان عامل جنایت شدند، صدام نبوده است، شهید مطهری‌ها، شهید بهشتی‌ها و شهید صدوقی‌ها را صدام نزده است. منافقان این جنایتکاران رو‌سیاه، دستشان در دست صدام بوده و پس ازآن آمریکا و فرانسه در سطوح مختلف مشارکت داشتند.
وی اظهار کرد: بنده هنگامی که مسئولیت دادستان کل را برعهده داشتم طی دیدار با امیر قبلی قطر عنوان نمودم امنیت خلیج فارس برای همه یا برای هیچ‌‌کس. نمی‌شود که امنیت برقرار شود و غاصبین و وهابیت تکفیری و انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها با اسرائیل هر غلطی را انجام دهند اما صاحب‌خانه امنیت، نان و حق اعتراض نداشته باشد و این شدنی نیست. ما اینجا صاحب‌خانه هستیم و این‌ها کجا بودند، حتی صد سال پیش هم حضور نداشتند.
امام جمعه اراک در خطبه اول به عظمت ماه شوال اشاره کرد و افزود: ماه شوال، ماه وجود نورانی صادق آل محمد (ص) است و روز دوشنبه سالروز شهادت موسس مذهب جعفری امام صادق(ع) است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: مذهب ما، مذهب جعفری است. مذهب، فکر، شریعت ما از امام صادق (ع)است و مذهب جعفری سند پر‌افتخاری در مسایل اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، علمی ،سیاسی و... است.
وی گفت: مردم در سه چیز شریک هستند، مردم باید حواسشان به مصرف آب باشد، امروز انرژی برق، گاز ، نو و خورشیدی‌ها وجود دارد و منابع طبیعی .
خطیب جمعه اراک تاکید کرد: نعمت آب سرمایه با عظمت است، ما در کشور خشک قرار داریم، از نظر میزان بارندگی با محدودیت مواجه هستیم.از طرفی در بخش کشاورزی آبیاری سنتی جواب نمی‌دهد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بازیافت آب و فاضلاب‌های صنعتی یک مساله مهم است. در شهرهای جنوبی مانند خوزستان، خرمشهر، بوشهر و بندرعباس، بعلت گرمای هوا تا ۵۰ درجه مشکل کمبود آب همچنان وجود دارد و همه باید برای رفع مشکلات همراهی کنند.
وی گفت: یش از انقلاب 6500 مگاوات برق تولید می‌شد در حالی که تولید این منبع انرژی در حال حاضر به 70 هزار مگاوات رسیده است ولی با این همه با مشکل کمبود برق مواجه هستیم.
خطیب جمعه اراک گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب، برق، گاز جزو واجب‌ترین کارهاست. اگر رهبرمعظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و ملت برای اینکه روی پای خود بایستد، اگر خواستار این هستیم که مرگ بر آمریکای واقعی سر دهیم و توطئه‌های آمریکا و منافقین خنثی شود، بخش عظیم آن به دست با کفایت مردم است، مردم باید توجیه شوند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: این کشور، خانه عزت، شرف و آبروی ما است، اساس جمهوری اسلامی اسلام و مردم است، مشارکت مردم و حضور آن‌ها در صحنه‌های عزت و شرف کشور همیشه مشاهده می‌شود.
انتهای پیام