صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۰۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
مهدی دغاغله عنوان کرد:

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ داور مسابقات هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن با بیان اینکه داوری جوانان در کنار پیشکسوتان در حقیقت یک نوع دوره کارورزی است، گفت: باید نوع نگاه به هیئت داوران جوان تغییر کند. لازم است که نسل جوان در داوری‌ها وارد شود و پیشکسوتان عرصه داوری خود را به‌روز کنند.

مهدی دغاغله، داور مسابقات هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره برگزاری مسابقات تواشیح به شیوه داوری اظهار کرد: حضور داوران جوان در گروه داوری مسابقات تواشیح امسال اتفاقی خوب بود که باید پیش از این‌ها رخ می‌داد.

وی ادامه داد: تا حدودی به گروه‌های تواشیح معترض حق می‌دهم اما باید نوع نگاه به هیأت داوران جوان تغییر کند. لازم است که نسل جوان در داوری‌ها وارد شود و پیشکسوتان عرصه داوری خود را به‌روز کنند.

داوری جوانان در کنار پیشکسوتان یک نوع دوره کارورزی است

دغاغله گفت: در حقیقت داوری جوانان در کنار پیشکسوتان یک نوع دوره کارورزی است. اگر نگاه گروه‌های تواشیح به مقوله داوری این چنین باشد حاشیه‌ها از بین می‌رود. گروه‌های تواشیح باید بدانند که اصل نمره داوری توسط همان پیشکسوتان داده می‌شود و جوانان در کنار پیشکسوتان خود را محک بزنند.

داور مسابقات هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم گفت: حضور جوانان در عرصه داوری یک گام مثبت است چرا که به زودی این اتفاق رخ خواهد داد که پیشکسوتان کنار بروند و جوانان وارد عرصه شوند.

وی با بیان اینکه هیأت داوران از مسائل و قضایای شیوه ضبط و اطلاع‌رسانی مطلع نیستند، گفت: گروه‌های بسیاری معترض به مطلوب ‌نبودن شیوه اطلاع‌رسانی بودند. با وجود آنکه 9 گروه از استان خوزستان در مسابقات شرکت کرد و در کشور آمار بالایی بود، بسیاری از گروه‌های خوزستانی اظهار کردند که زمان برگزاری مسابقات را نمی‌دانستند. باید بگویم که هیئت داوران از این‌گونه مسائل بی‌اطلاع است و ما فقط به داوری آثار می‌پردازیم.

شخصاً سهمیه‌بندی استان‌ها را نمی‌پذیرم

دغاغله با اشاره به موضوع سهمیه‌بندی گروه‌ها در استان‌ها تصریح کرد: به نظر من آنچه که باید ملاک گزینش گروه‌ها قرار گیرد، شایستگی آنهاست. شخصاً سهمیه‌بندی استان‌ها را نمی‌پذیرم. اگرچه می‌خواهند این کار را انجام دهند. ما باید ملاک خود را بر شایستگی قرار دهیم حتی اگر مجبور شویم تعدادی از گروه‌های قوی در استان‌ها را به استان‌های دیگر بفرستیم و به نام آنها در مسابقات شرک کنند. این گونه سطح مسابقات هم بالا می‌رود.

داور مسابقات هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم در پاسخ به این پرسش که سطح گروه‌های تواشیح خوزستان در همخوانی چگونه است، بیان کرد: اغلب گروه‌ها در خوزستان در بخش تواشیح قوی‌تر از همخوانی عمل می‌کنند. چرا که بیشتر اعضای گروه‌ها قاری نیستند و تواشیح‌خوان هستند. اگر تعداد قاریان در گروه‌ها بیشتر شود اجرای همخوانی زیباتر و مطلوب‌تر خواهد شد.

انتهای پیام