صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۰۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

گروه معارف - دوره میثاق طلبگی ویژه طلاب جدید الورود استان مرکزی از جمعه، ۲۲ تیر‌ماه آغاز و تا ۲۸ همین ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، دوره میثاق طلبگی ویژه طلاب جدید‌الورود استان مرکزی از جمعه، 22 تیر‌‌ماه آغاز و تا 28 همین ماه ادامه دارد.


حجت‌الاسلام مصطفی اوحدی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی، در این‌باره به خبرنگار ایکنا گفت: شهرستان‌های اراک و تفرش همزمان با استان تهران و شهر کاشان دوره میثاق طلبگی را ویژه طلاب جدیدالورود برگزار می‌کنند، این دوره از جمعه 22 تیر‌ماه با حضور 200 طلبه جدیدالورود در مجتمع حوزوی خاتم النبیاء(ص) اراک برای طلاب پذیرفته شده در مقاطع تحصیلی دیپلم و کمتر از دیپلم آغاز شده و تا پنجشنبه 28 همین ماه ادامه دارد.
وی اضافه کرد: دوره میاثاق طلبگی ویژه طلاب در مقطع تحصیلی کارشناسی نیز با حضور 120 طلبه جدیدالورود به میزبانی حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش در حال برگزاری است. پس از اتمام این دوره، دوره اختبار و تثبیت طلبگی ویژه طلاب جدیدالورود آغاز می‌شود.
حجت‌الاسلام اوحدی هدف از برگزاری دوره میثاق طلبگی را آشنایی داوطلبان جدیدالورود با حوزه علمیه، زی طلبگی، اخلاق طلبگی، رسم طلبگی، زندگی اجتماعی و فردی طلبگی، آینده شغلی، موقعیت اجتماعی طلبه، نحوه تبلیغ دین، آداب و اخلاق طلبگی عنوان کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: دوره میثاق طلبگی به منظور بصیرت‌افزایی برای انتخاب بهتر داوطلبان است. داوطلبی که می‌خواهد در مسیر روحانیت گام بردارد باید با آگاهی باشد و بداند در چه جایگاهی قرار است وارد شود. در این دوره اساتید و سرگروه‌هایی در گروه‌های 15 نفره در نظر گرفته شدند و برای هر گروه استادی از حوزه علمیه تعریف شده است.
وی افزود: حلقات معرفت‌‌افزایی، وظیفه پرسش و پاسخ اعتقادی، نظام تعلیم و تربیت در حوزه، آینده روحانیت، رویکردها و کارکردهای حوزه و جامعه روحانیت، تشریح وظایف روحانیت را برعهده دارند. آشنایی طلاب با شبکه‌های مجازی، حضور در کلاس درس اخلاق، برپایی محافل انس با قرآن، دفاع مقدس و سیره شهدای روحانی، طلبه و حوزه انقلابی از دیگر برنامه‌های اجرایی است.
حجت‌الاسلام اوحدی با اشاره به اینکه برگزاری دوره میثاق طلبگی به شناخت عوامل اجرایی حوزه علمیه از داوطلبان جدیدالورود کمک می‌کند، اظهار کرد: در این دوره استعدیابی در رشته‌های قرآنی، اذان، شعر، خوشنویسی، علمی، اخلاقی و... انجام می‌شود تا سرمایه‌گذاری لازم روی این افراد صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: دوره میثاق طلبگی آزمون‌محور نیست، داوطلبان جدیدالورود پس از این دوره در دوره 20 روزه آزمون‌محور تحت عنوان اختبار و تثبیت طلبگی شرکت می‌کنند. در دوره میثاق طلبگی بیشتر حوزه و روحانیت برای داوطلبان تشریح می‌شود، اگر پس از این دوره علاقمندان تصمیم به ادامه مسیر داشتند در دوره اختبار شرکت می‌کنند.
حجت‌الاسلام اوحدی در پایان اضافه کرد: در دوره میثاق طلبگی آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله سپاسی، مدیر حوزه علمیه استان، اساتید حوزوی و مدیران حوزه‌های علمیه از روند برگزاری این دوره بازدید کردند.
انتهای پیام