صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۱۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
شهریار بحرانی تصریح کرد:

گروه هنر ــ کارگردان فیلم سینمایی «ملک سلیمان (ع)» گفت: در سینمای غرب به ویژه هالیوود از دهه 60 به بعد پرداختن به موضوع شیطان یک رویکرد رایج و فراگیر بود، چراکه ترویج فرهنگ شیطان پرستی هدف ویژه آنها است.

به گزارش ایکنا، جلسه بررسی «بازتاب نقشه‌های شیطانی جبهه کفر در سینمای غرب» با حضور شهریار بحرانی امروز ۲۸ تیرماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. در ابتدای این برنامه که صدوبیست‌و‌دومین قسمت آن برگزار می‌شد بعد از پخش آیاتی جند از قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران، بحرانی درباره موضوع مورد نظر برنامه سخنانش را چنین آغاز کرد: ما در زندگی شهری امروزه کمتر با طبیعت مواجه هستیم، به نحویکه زندگی امروز ما به شدت در معرض آلودگی قرار گرفته است، اما این آلودگی‌ها تنها در شکل‌های مادی آن خلاصه نشده‌اند، بلکه آلودگی‌هایی نیز وجود دارد که شاید آسیب‌شان بسیار بیشتر و جدی‌تر باشد به ویژه در حوزه سرگرمی و فیلم این قبیل معضلات بیشتر رخ می‌نماید. در چنین شرایطی ما (والدین) غافل هستیم فرزندانمان چه خوراک فکری را از سینما و تلویزون می‌گیرند.

وی افزود: جالب است بدانید ۹۰ درصد بودجه هالیوود صرف ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی می‌شود.  در ابتدای سخنانم می‌خواهم به فیلم «اودیسه فضایی» ساخته استنلی کوبریک اشاره کنم. در این فیلم به نوعی حرف و سیاست‌های غرب زده ‌شده و به نوعی به سیر تکامل بشر پرداخته می‌شود. این فیلم را باید عصاره مادی، تفکر یهود نامید.

بحرانی ادامه داد: در حمایت از تفکرات یهودی در هالیوود، اسکار و دیگر جشنواره‌ها از هیچگونه کمک و جایزه‌ای دریغ نکرده‌اند، زیرا آنها برای آینده، تصمیماتی جدی دارند. آنها مصمم هستند تا انسان را بهسمت موجود مجازی شدن، سوق دهند. این رویکرد نیز از دهه شصت میلادی در هالیوود آغاز شده است، البته ما در دهه 10 و 20 نیز فیلم‌هایی با رویکرد شیطان در هالیوود داشته‌ایم، اما آن کارها در زمان خود اجازه نمایش پیدا نمی کردند و تنها بعد از دهه 60 بود که به این دست تولیدات فرصت خودنمایی داده شد.

وی اضافه کرد: آنها در قدم اول در آثار سینمایی به معرفی جن پرداختند. در این رابطه فیلم‌های بسیاری ساخته شد که اولین نسخه آن در سال ۱۹۷۸ روی پرده سینماهای جهان رفت. این فیلم «جنگیر» نام دارد که از آثار بسیار مطرح سینمای هالیوود محسوب می‌شود. در ادامه فیلم‌های دیگری ساخته شد که به مرو بر عظمت تصویری آن نیز افزود شد. «آوتار» نمونه بارز این ادعا است. در تمام کارهای تولیدی نیز به نوعی فن آوری به کمک سینما آمده تا دنیای دخان به شکلی واقعی تر نشان داده شود.

کارگردان فیلم «ملک سلیمان» با تاکید بر این بر اینکه در هالیوود دنیا دخان زببا تصویر می‌شود، گفت: در برخی از این فیلم‌ها دنیای جن زیبا ترسیم می‌شود تا مردم دوست داشته باشند در این دنیا زندگی کنند، البته ممکن است عده‌ای بگویند این تولیدات کارهای صرفاً سرگرم کننده هستند در صورتی‌که تنها ظاهر این کار‌ها سرگرم کننده است، والا در بطن منظوری خاص را نشانه رفته‌اند، والا اگر تنها سرگرمی مد نظر آنها بود موضوعات پولساز‌تر دیگری وجود داشت که آنها ‌می‌توانستند از آن بهره برند.

بحرانی تاکید کرد: روش هالیوود برای معرفی دنیای جن به نوعی با منطق نیز همراه است، چون می‌خواهد بگوید دنیای مورد نظر ما، خیالی نیست، بلکه برای رسیدن به آن از دروازه‌ای خاص می‌بایست عبور کرد. نکته دیگر این‌که در سینمای غرب اعتقاد به روح وجود ندارد، بلکه هرآنچه دیده می‌شود خیال و وهم است.

وی ادامه داد: در فیلم‌های هالیوودی دنیای جن یا در زیر زمین نشان داده می‌شوند یا این‌که درآسمانها تصویر شده‌اند.  درضمن توجه هالیوود تنها به سینمای بزرگسال خلاصه نشده، بله در سینمای کودک نیز چنین توجهاتی را شاهد هستیم. «کارخانه هیولاها» جز این دسته آثار است. نکته تاسف‌آور اینجاست که برخی از این تولیدات ازتلویزیون جمهوری اسلامی پخش شده است!

کارگردان فیلم «حمله به اج ۳» در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: «هری پاتر» در سینمای جهان کاری بسیار تاثیر گذار بود، به نحویکه رمان آن بعد از انجیل، پرفروشترین کتاب شد و فیلمی که بر اساس این رمان ساخته شد نیز، تمام رکوردهای فروش را زد‌. درباره تاثیرات این فیلم جالب است بدانید که هری پاتر در انگلستان سبب شد، کودکان کمتر به کلیسا روند، حتی در لندن چندین مدرسه جادوگری افتتاح شد! این تاثیر گذاری تنها به انگلستان یا غرب خلاصه نشد، بلکه کل جهان را در بر گرفت‌.

این سینماگر تصریح کرد: روشی دیگر در تولیدات شیطانی هالیوود این است که تماشاگر از دنیای جن به شدت ترسانده می‌شود، اما در ادامه یک ناجی آمریکایی انسان را از نابودی نجات می‌دهد. در حقیقت گفته می‌شود دنیای در اختیار شیطان است و انسان از مقابله با آن عاجز است و تنها ابر قهرمانان آمریکایی می‌تواند با آن مقابله کند.

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: در کنار سینما دنیای بازی‌های مجازی نیز به کمک سینما آمده تا بهتر مردم را جذب موضوعات مورد نظر کنند. در این بازی‌ها به مخاطب اجازه داده می‌شود که خود هدایت کننده شیاطین باشد، اقدامی که همراهی با شیطان محسوب می‌شود. با تمام این توضیحات باید به یاد داشت که این تولیدات هیچگاه متوقف نخواهد شد، بلکه بر تعدادشان افزوده می‌شود، پس ضروری است در این زمینه ما با هوشیاری با آن مقابله کنیم.

انتهای پیام