صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۴۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

گروه فرهنگی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره گفت: خانواده مهم‏ترین جایگاه پرورش انسان است و استحکام بنیان خانواده در گرو ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

به گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام علی مقدمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره در جمع مردم این شهرستان با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، عنوان کرد: حجاب و عفاف برای حفظ اساس خانواده در جامعه امری ضروری است.

وی به اهمیت حجاب اشاره کرد و ادامه داد: حجاب یک امر شخصی نیست بلکه به‌عنوان یک پدیده اجتماعی، ارزش انسان را بالا می‌برد و باعث آرامش در خانواده می‌شود و حجاب وسیله‌ای است که تاثیر مهمی در استحکام خانواده‌ها به‌عنوان هسته اصلی اجتماع دارد.

وی یادآور شد: آراستگى هر یک از زن و مرد به ملکه عفت، موجب پاکى، صداقت و سلامت در زندگى خانوادگى و استحکام بنیان خانواده خواهد بود و نیکی‌ها و صفاى زندگى را گسترش می‌دهد.

این مسئول با تاکید بر جایگاه ویژه زنان در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، عنوان کرد: زنان جامعه باید به بهترین نحو مدافع ارزش‌های اسلامی و الهی باشند.

مقدمی با تاکید بر اینکه اصلی ترین سنگر زنان، حفظ عفاف و حجاب است، عنوان کرد: در صورت آسیب‌پذیر شدن این سنگر، پایه‌های سعادت، پاک زیستی و شرافت جامعه سست می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان دین اسلام حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم‌ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته‌اند، تصریح کرد: دشمنان از سال‌های بسیار دور تضعیف پایبندی به حجاب را در دستور کار اصلی خود قرار داده‌اند زیرا به خوبی با کارکردهای آن در جامعه آشنا هستند.

مقدمی خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب امروزه با استفاده از همه امکانات خود نظیر ماهواره، اینترنت و دیگر تکنولوژی‌ها درصدد تضعیف مبانی ناب اسلامی در بین کشورهای مسلمان هستند که هوشیاری مسلمانان می‌تواند موجب ناکامی این توطئه‌ها شود.

مقدمی با بیان این مطلب که حفظ پوشش مناسب یکی از تاکیدات دین مبین اسلام برای مسلمان در رابطه با کاهش معضلات و مشکلات اخلاقی و اجتماعی است، ادامه داد: در حقیقت یکی از راه‌های نفوذ شیطان در انسان تضعیف ارزش‌های دینی و اخلاقی است لذا بدحجابی می‌تواند موجب تسریع گرایش افراد به سمت انحرافات اخلاقی باشد.

انتهای پیام