صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۴۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

گروه ادب ــ معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بازدید از ظرفیت‌های موزه ملک، آمادگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را برای همکاری‌های بیش‌تر با این موزه را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دیدار با مدیرعامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، برای همکاری بیش‌تر میان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و این گنجینه بزرگ کشور اعلام آمادگی کرد.
غلامرضا خواجه‌سروی، مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، پیش از این، با انتصاب مهدی رمضانی در جایگاه معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نامه‌ای، خواستار برپایی پیوندی نزدیک‌تر میان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برپا شده بود.
وی در این نامه با اشاره به جایگاه کتابخانه و موزه ملی ملک در منظومه فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی و مراجعه و بهره‌گیری گردشگران، پژوهشگران بزرگ و دوستداران فرهیخته کتاب و پژوهش از این گنجینه بزرگ وقفیِ متعلق به آستان قدس رضوی یادآور شده بود، پژوهشگران مشتاقانه در پی آشنایی با ظرایف و آثار و مآثر فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و بهره‌گیری از این سرمایه ارزشمند فرهنگی به این موقوفه روی می‌آورند، از این‌رو پیوند نزدیک‌تر میان این گنجینه وقفی با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دستاوردهای نیک فرهنگی به ویژه در گستره کتاب و کتاب‌خوانی برای کشور به همراه خواهد آورد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، یادگار هفت دهه کوشش فرهنگی حاج حسین آقا ملک، در تاریخ معاصر به شمار می‌آید. این فرهنگ‌دوست بزرگ، گنجینه آثار گوناگون تاریخی و کتاب‌های خطی را به سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرد، تا همگان بتوانند از آن بهره بگیرند. این گنجینه بزرگ که تا سال ۱۳۷۵ خورشیدی در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران جای داشت، پس از بنای ساختمان تازه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» به آنجا جابه‌جا شد.
انتهای پیام