صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۵۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

گروه فرهنگی- مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مستند پلاک با محوریت زندگی‌نامه 3000 شهید استان زنجان تهیه می‌شود.

به گزارش ایکنا از زنجان، مرتضی صفری در دیدار با معاون فرهنگی و آموزشی سازمان بنیاد شهید و امورر ایثارگران اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که ایران اسلامی به برکت خون شهیدان در اوج اقتدار و سربلندی است و ما در رسانه ملی و استانی وظیفه حفظ این دستاوردها و انتقال آن به نسل‌های آینده را برعهده داریم.
وی تصریح کرد: انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین جان‌فشانی شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان ایران اسلامی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، نیاز امروز جامعه است که پرداختن به آن از اولویت‌های مهم رسانه به‌شمار می‌رود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با تأکید بر توجه بیش از پیش به فرهنگ جهاد و شهادت ابراز کرد: باید از رفتار و منش دلاورمردانی را که در دوران دفاع‌مقدس، از جان عزیزشان گذشتند تا استقلال و امنیت نظام اسلامی حفظ شود، الگوبرداری کرد.
صفری توسعه فرهنگ شهادت را عامل ناکامی دشمن در تهاجم فرهنگی دانست و تصریح کرد: راهبردهای اصلی رسانه استانی در سال‌جاری، پرداخت به شعار سال، تهدیدات فضای مجازی در حوزه‌های مختلف و تبیین ارزش‌های جهاد و دفاع‌مقدس است.
این مسئول با اشاره به اینکه دفاع‌مقدس بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، گنجینه بی‌پایان معارف ایثار و از خودگذشتگی بی‌مثال شهیدان گلگون‌کفن دفاع از اسلام و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: باید زمینه‌ای برای تولید و پخش برنامه پلاک در شبکه اشراق فراهم آورد تا با محوریت قرار دادن پرداخت به زندگی‌نامه و فرازی از وصایای ارزشمند ۳۰۰۰ شهید هشت سال دفاع‌مقدس استان زنجان، فضای پایتخت شور و شعور حسینی را آکنده به عطر شهادت کند.
معاون فرهنگی و آموزشی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از عملکرد تأثرگذار رسانه استانی در تولید برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: باید تلاش‌ها برای نهادینه‌ کردن و تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت که از دستاوردهای ارزشمند سال‌های دفاع‌مقدس بوده است، افزایش یابد.
حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد با بیان اینکه جنبه‌های فرهنگی و آموزشی انقلاب و دفاع‌مقدس باید یادآوری شده و از نسل کنونی به نسل دیگر منتقل شود، ادامه داد: ایثار از ارکان امنیت به‌شمار می‌رود و عقاید مذهبی و دینی عامل اقتدار محسوب می‌شوند.
وی خانواده‌های معظم شهدا را ذخایر ارزشمند و معنوی انقلاب و چراغ درخشان جامعه هواند و گفت: خواستار ثبت خاطرات شفاهی خانواده‌های ایثارگران در صدا وسیما و سایر رسانه‌ها هستیم.
علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز زنجان تاکنون تعامل گسترده‌ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ترویج و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت داشته است، گفت: رسانه استانی با تولید و پخش مجموعه فاخر پلاک، یادواره‌ها، مستندهای فاخر شهدای استان و مدافعان حرم و سریال‌های با موضوع جهاد و شهادت تاکنون نقش خود را در این حوزه به خوبی ایفا کرده است.
انتهای پیام